Na to v rozhovoru pro server GamesBeat upozornil generální ředitel Electronic Arts, kterým je Andrew Wilson. Ředitel hovoří o vytváření kultury, která inovaci ve vývojářích podporuje, a mohou tak vznikat svěží projekty.
„Je to kultura, kterou pohání celý management,“ tvrdí Wilson. „Patrick Söderlund má unikátní pohled na to, co jsou hry a co je zábavné. Zábavu do sportů přidal způsobem, který by nezvolila spousta z nás, co s EA Sports vyrůstala.“
„Zároveň se ale snažíme budovat kulturu, ve které se lidé nebojí riskovat. To je důležité. Máme povinnost být v čele a vytvářet nové, kreativní a inovativní záležitosti,“ říká Wilson. Snaží se proto společnost organizovat tak, aby rizikové projekty podporovala jako součást vlastní DNA.
Příkladem by měl být například titul Unravel, který společnost odhalila na letošním ročníku výstavy E3. Jeho hlavním hrdinou je roztomilá postava Yarny upletená z vlny. Titul je variací na klasické hopsačky a hlavní náplní je překonávání překážek (čtěte více).
„Sledujeme, jak lidé zábavu konzumují. Zamyslete se například nad televizními seriály. Těch se odvysílá zhruba čtyři až osm řad, než (autorům) dojdou nápady. Než se diváci rozhodnou, že se podívají na něco jiného,“ říká Wilson.
Jako další příklad uvádí způsob, jakým postupují filmová studia. Ta prý vydají čtyři až pět filmů v řadě, pak však značku na čas odloží. Wilson zmiňuje třeba filmy s Jamesem Bondem či ty podle komiksů Marvel. „Jako lidská stvoření máme neuspokojitelný hlad po obsahu.“ Generální ředitel však upozorňuje, že se jednoho dne konkrétní značkou nasytíme, což vede k hledání nové zábavy.