Naposledy jste Giro absolvoval v sezoně 2012. Porovnejte, nakolik je atmosférou jiné než francouzská Tour?
Atmosféra Gira je určitě příjemnější než na Tour. Těším se, mám ten závod vážně rád, jak kvůli fanouškům, kteří jsou tu výborní, tak i kvůli dalším věcem. Samozřejmě, na Giru bývá oproti Tour pro změnu nevyzpytatelné počasí. Na Tour když sprchne, tak většinou jen jeden, nebo maximálně dva dny. Zato na Giru musíte počítat se všemi možnými variantami a s tím, že vás tu počasí může pořádně zaskočit.
První část sezony jste směřoval k vrcholu při klasice Lutych-Bastogne-Lutych. Tu jste dokončil na 5. místě, když jste na trati překypoval aktivitou. Takže máte ze své formy před Girem dobrý pocit?
Určitě. Lutych byl mým cílem, jak jsem už před klasikami avizoval. Věděl jsem, že bych se měl postupně rozjíždět, což se mi povedlo. Z toho mám výborný pocit, i když výsledek nakonec nebyl úplně takový, jak jsem očekával. Ale myslím, že jsem Lutych pojal aktivně a zkusil při něm všechno, co bylo v mých silách. Mám radost, že jsem se nebál tvořit závod.
Společné závody Kreuzigera a Contadorav dresu Tinkoff-Saxo Tirreno-Adriatico 2013: Kolem Baskicka 2013: Tour de France 2013: San Sebastian 2013: Tirreno-Adriatico 2014: Kolem Baskicka 2014: Kolem Lombardie 2014: Milán-Turín 2014: Tirreno-Adriatico 2015: |
Jak jste strávil zbývající čas do Gira?
Po klasikách jsem si dva dny úplně odpočal, abych se vzpamatoval. Potom jsem dal pár intenzivních tréninků. Věřím, že tělo neztratilo kondici a je dobře připravené na Giro. Můj program byl už od začátku sezony stanovený tak, aby mi výkonnost na Giru neklesala, ale aby zůstávala stejná nebo naopak ještě stoupala.
Především v horách tam vaši sportovní ředitelé očekávají, že budete mimořádně důležitým mužem po boku Alberta Contadora.
Určitě bychom tam měli být v horách s Albertem já, Rogers a Basso. Při soustředění na Tenerife jsme denně absolvovali spoustu kopců, to hodně pomůže. Udělali jsme maximum pro to, abychom byli připravení.
V dresu Tinkoff-Saxo jste už jeden závod Grand Tour s Contadorem objel. Na předloňské Tour jste mu usilovně pomáhal, ale zároveň jste sám dokázal vybojovat umístění v Top 5. Mohlo by mít Giro podobný scénář?
To nejde úplně porovnávat, už jsou to dva roky. Alberto byl tehdy na Tour lídrem, ale nebyl tam od začátku v úplně top kondici a závodili jsme spíš obranně než útočně. Uvidíme, jak se letošní Giro vyvine. Podle toho se bude odvíjet i to, nakolik budu muset tahat. I když samozřejmě ten můj scénář z předloňské Tour by mi nevadil.
Mnozí hovoří o duelu Alberto Contador - Richie Porte. Ale asi to nebude jen o těchto dvou mužích, že?
Určitě by do toho souboje mohli promluvit i Uran, Aru a Pozzovivo. Speciálně Uran, který v posledních dvou letech skončil na Giru dvakrát druhý a má stoupající výkonnost. Toho určitě nemůžeme podceňovat. Co se týče Richieho Porta, ten má letos skvělou bilanci na etapových závodech, přesto stále spousta lidí pochybuje, zda v průběhu závodu nevybouchne. Ale já věřím, že může vydržet Giro celé.
Začínáte v sobotu týmovou časovkou v San Remu. Je sice pouze 17kilometrová, přesto už v ní mohou některé týmy ztratit důležité vteřiny. Nakolik se ještě před ní budete sjíždět?
Ve čtvrtek a pátek už budeme všichni společně v San Remu. Na trať se údajně moc nedostaneme, s výjimkou oficiálního tréninku bude zavřená. Ale skupina jezdců, která v naší sestavě je, má objeto docela dost týmových časovek, ať už na Tirrenu nebo na závodech Grand Tour. Rozhodně nejsme na tuto disciplínu nezkušeným týmem. A během posledních dvou dnů ještě některé detaily doladíme.
Tým Tinkoff-Saxo na Giru
Alberto Contador (Šp.)
|
Druhá časovka v programu Gira, ta individuální, naopak bude extrémně dlouhá, celých 60 kilometrů. Co říkáte jejímu zařazení do programu?
Byl jsem si ji v neděli projet. Není úplně technická, je hlavně o výkonu. Kvůli její délce i proto, že se pojede až na konci druhého týdne, s ní bude bojovat každý. Nebudu říkat, jestli bych ji v itineráři Gira chtěl, nebo ne. Takhle je prostě letošní Giro stanovené.
Kterou další etapu letošního ročníku byste označil za klíčovou?
Zatím jsem ty itineráře prolétl jen zběžně, do soboty je nastuduju podrobněji. Ale zrádná a nebezpečná může být etapa do Madonny di Campiglio, následující hned po individuální časovce. Přejít z časovkářského kola na normální občas dělá problémy, druhý den se potom necítíte na kole úplně pohodlně. A potom bude samozřejmě obtížný celý poslední týden, například dlouhá etapa do Cervinie.