Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Xiaomi chce být na trhu smartphonů jedničkou. Ale musí se hodně snažit

Zhruba tři roky stačily společnosti Xiaomi, aby se stala třetím největším výrobcem smartphonů, byť jím vzhledem k převzetí Motoroly Lenovem byla pouze půl dne. I přesto je na dobré cestě k dosažení vytyčeného cíle. Do deseti let se chce totiž stát největším výrobcem smartphonů.

Za úspěchem Xiaomi stojí i výrazně lepší poměr ceny a výkonu oproti věhlasným značkám | foto: Xiaomi

První smartphone společnosti Xiaomi, založené v dubnu 2010, byl na trh uveden v srpnu následujícího roku. A zhruba tři roky poté se výrobce působící zejména na vybraných asijských trzích stal alespoň na chvíli světovou mobilní trojkou na trhu s chytrými telefony. Za raketovým vzestupem a úspěchem malé čínské společnosti stojí především zdravá míra ambicióznosti.

Jejím cílem totiž nebylo prosadit se ve vysoce konkurenčním prostředí světových trhů. To by v té době neznámého výrobce stálo příliš úsilí, snaha probojovat se za každou cenu mezi uznávané značky by tak mohla skončit i velkým neúspěchem. I v současnosti, kdy má Xiaomi na asijských trzích již de facto stabilní pozici, nemá na mnoha světových trzích stále oficiální zastoupení. Toto se však může brzy změnit.

Společnost se totiž pochlubila, že v horizontu pěti až deseti let se chce na trhu chytrých telefonů stát světovou jedničkou. Na záda mladé čínské společnosti by v takovém případě dýchaly i takové zavedené značky, jako jsou jihokorejský Samsung či americký Apple. Mobilní svět je však nevyzpytatelný a může se stát téměř cokoli. Třeba i právě Xiaomi ukázalo zavedeným výrobcům, že je může potrápit i neznámá značka, která se nemůže opírat o dlouholetou historii.

Oproti světově známým výrobcům má přitom Xiaomi jednu obrovskou výhodu, díky níž může být cesta k dosažení cíle podstatně jednodušší. Stačí, aby společnost svou působnost rozšířila i na ostatní světové trhy. Částečně k tomu mělo dojít již letos, do konce roku měla vstoupit na deset nových trhů včetně Ruska, Mexika či Brazílie.

Nicméně podle portálu GSMarena bude Xiaomi na již dříve oznámené trhy expandovat až v roce 2015. Hodlá totiž upřednostnit stávající trhy v Indii a Indonésii. Dalším trhem, na který vstoupí, by měl být v první polovině roku brazilský. Právě v Brazílii chce čínská společnost telefony i přímo vyrábět. Jejich výrobu by měla spustit také v Indii, a to hlavně kvůli uspokojení tamní vysoké poptávky.

Expanze na světové trhy může pro společnost znamenat raketový skok kupředu, může se však setkat i s nevalným zájmem. Nicméně jakkoli může znít cíl vedení společnosti nereálně, neměl by být brán na lehkou váhu. Xiaomi totiž dokázalo rychle uspět, a to zejména díky poměru ceny a výkonu.

Již první smartphone Xiaomi Phone měl v roce 2011 za výrazně nižší cenu dvakrát lepší výbavu než tehdejší top smartphony věhlasných značek (více se dočtete v dřívějším článku).

Jen v Číně, která je pro výrobce mobilních zařízení jedním z nejdůležitějších odbytišť, má Xiaomi v současnosti údajně 70 milionů aktivních uživatelů. Jejich počet by se přitom již v příštím roce mohl téměř ztrojnásobit. Společnost totiž očekává, že v roce 2015 prodá 100 milionů nových chytrých telefonů.

Autor:
  • Nejčtenější

Nevyhazujte ji. Prázdné krabičky od iPhonů se dají dobře prodat

31. května 2024  7:02

Mobilní výrobci vědí, že jejich produkty nejsou jako rohlíky ze samoobsluhy. Stejně jako samotné...

Navštívili jsme nejstarší vysílač v centru Prahy. Je od něj úžasný výhled

4. června 2024

Opět jsme zamířili do výšin za pražskými základnovými stanicemi. Se zástupci operátora O2 a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nejdražší aplikace může stát víc než polovinu průměrné mzdy v Česku

29. května 2024  7:02

Doposud bylo pravidlo aplikačního obchodu Androidu, že software zde nemůže stát více než 400...

O2 překvapilo. Výhodnější roamingová data v Česku nenajdete

30. května 2024  16:11

Operátor O2 nově nabídne pro cesty mimo Evropu roamingové datové balíčky s jedním nebo pěti...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Bonzovat klienty České televizi nechceme, říká šéf asociace operátorů

5. června 2024

Premium Ministerstvo kultury v půlce května představilo novelu zákona o České televizi a Českém rozhlasu,...

Fešácké hodinky s repráčkem nestojí moc a dostanete je v plochém balení

6. června 2024

Značka CMF bude asi většině tuzemských zákazníků neznámá. Aby také ne, když má zatím poměrně úzké...

Šuplíkové mobily jsou v Česku stále hodně oblíbené

5. června 2024  16:02

Staré mobily hodně lidí nedá k recyklaci, ale skončí v šuplíku jako pojistka. Nebo tam skončí z...

Kyberpapoušek: Ambiciózní značka má pestrou verzi svého smartphonu

5. června 2024  7:02

Značka Nothing přináší do jinak nudného světa designu současných smartphonů svěží vítr. Otázkou je,...

Bonzovat klienty České televizi nechceme, říká šéf asociace operátorů

5. června 2024

Premium Ministerstvo kultury v půlce května představilo novelu zákona o České televizi a Českém rozhlasu,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...