Agentura podle svého vyjádření vzdala boj s piráty na blozích a sociálních sítích a zkouší jinou cestu, jak nabídnout uživatelům své snímky bez toho, aby porušovali její práva.
V rozhovoru pro British Journal of Photography viceprezident Getty Images Craig Peters přibližuje důvody rozhodnutí. "Každý je dnes vydavatel díky sociálním médiím a platformám pro jednoduché publikování. Přitom je neuvěřitelně jednoduché najít on-line obsah a jednoduše jej pomocí pravého tlačítka myši využít," vysvětluje Peters.
"Zjistili jsme, že v drtivé většině se porušení autorských práv k našim snímkům dopouštějí vydavatelé, kteří obvykle nevědí nic o autorských právech a udělování licencí a na obsah svého webu nemají žádný rozpočet," píše se pak v podmínkách služby.
Z toho vyplývá, že to jsou většinou blogeři a uživatelé sociálních sítí a firmě se tak nevyplatí po nich žádat odškodné. Byť jsme u některých fotobank tuto snahu zaznamenali. Jedna dokonce žádala blogery o odškodného kolem deseti tisíc korun za snímek.
Obrázky přes vložený kód
Getty Images tedy zvolily jinou cestu, která umožní na jakýkoliv web, blog nebo sociální síť umístit jejich snímky. Zájemce o ně však musí využít speciální HTML kód, který jim systém vygeneruje a který si pak na své stránky vloží. Spolu s vybraným obrázkem se mu pak na webu zobrazí i patička. Ta informuje o tom, že je to snímek z fotobanky Getty Images, kdo je jejím autorem a jak se snímek jmenuje. Následují ikonky, které umožní rovnou sdílet snímek na službách jako Twiter nebo Tumblr a rovnou je nabídnuta i možnost pro vygenerování kódu pro umístění snímku na dalších stránkách. Je také pravděpodobné, že se v patičce může zobrazit i reklama.
Od Getty Images je to poměrně chytrý krok, kterým firma získá marketingovou podporu. Mnohem více potenciálních platících zákazníků se totiž dozví o její nabídce a zájemci získají přístup k bohatému a kvalitnímu fotoobsahu. Zároveň jí to umožní získat nějaký příjem ze zobrazené reklamy.
Využití pro redakční účely
Fotobanka Getty Images takto dala k dispozici asi 35 milionů snímků s tím, že jsou v malém rozlišení a jejich počet se může měnit. A to včetně těch, které si již zájemci dali na své weby. V tom případě budou muset snímky odstranit.
V podmínkách užití je pak zmíněno, že snímky lze využít i pro redakční účely, což znamená, že mohou být součástí obsahu vztahujícího se k událostem, které jsou něčím novým nebo ve veřejném zájmu. Zapovězeno je tak komerční využití k propagaci nějaké produktu či služby.