Audi A3 Cabriolet

Audi A3 Cabriolet | foto: Audi

Audi A3 odkládá střechu. Aby bylo hezké, o kus ho natáhli

  • 8
Platforma MQB je klíčovým nástrojem koncernu Volkswagen v boji s konkurencí. Staví na ní velkou škálu modelů včetně nového golfu nebo třetí octavie. Nyní na ní vyrostl i první kabriolet, stylově u prémiové značky Audi.

Platforma MQB je stále docela novinkou, první na ní vzniklé auto se představilo teprve před rokem a půl. Bylo to nové Audi A3. První kabriolet postavený na platformě je opět od Audi a logicky vychází právě z modelu A3. 

Kabriolet A3 doplní poměrně širokou nabídku modelové řady. K základnímu třídveřovému hatchbacku již dříve automobilka přidala pětidveřové provedení s tradičním označením Sportback, kterou následovala nová verze sedan. Kabriolet má nejblíže právě k sedanu. Délkou se mu téměř vyrovná a je o 12 centimetrů delší než sportback a skoro o 20 centimetrů delší než základní třídveřový model. S ním má však stejný rozvor 2,6 metru, Spaceback i sedan mají rozvor o čtyři centimetry větší. Rozměry nového kabrioletu jsou 4,42 × 1,79 × 1,41 metru. Hmotnost auta je 1 365 kilogramů, což znamená mezigenerační úsporu nikoliv bezvýznamných 50 kilogramů.

Audi A3 Cabriolet

Design není žádným překvapením. Příslušnost k řadě A3 je jasně patrná. Díky protažené délce celého auta (mezigeneračně o 18 centimetrů) je tvar kabrioletu elegantní a zadní partie působí přirozeným dojmem. A to se především u kabrioletů vytvořených z hatchbacků často říct nedá. Oproti sourozencům má kabriolet jediný svébytný prvek, chromovanou lištu okolo celé kabiny.

Stahovací střecha je klasická plátěná a lze s ní manipulovat až do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Stažení i zatažení trvá solidních 18 sekund. Zavazadlový prostor není většinou silnou stránkou kabrioletů. V případě Audi A3 zbude po stažení střechy na zavazadla 287 litrů.

Audi A3 Cabriolet

V elegantním interiéru se oproti sourozencům nic nezměnilo. Palubní desce vévodí výrazné kruhové výdechy ventilace, případně příplatková vysouvací navigace. Jak je u Audi obvyklé, tak vyšperkování interiéru je velmi snadné, záleží jen na naditosti zákazníkovy peněženky. Peníze může utratit i na exteriéru, za příplatek jsou například LED hlavní světlomety.

Audi pro nový kabriolet zveřejnilo tři základní motory. Dva zážehové motory mají turbo a jsou v rámci koncernu dobře známé. Slabší 1,4 TFSI poskytuje výkon 103 kW, silnější 1,8 ze sebe vydoluje 132 kW. Milovníci nafty se zatím musí spokojit s dvoulitrovým TDI s výkonem 110 kW. Oznámena byla i nejsilnější verze S3 Cabriolet s dvoulitrovým TFSI naladěným na 221 kW a pohonem všech kol. Je pravděpodobné, že se nabídka pohonných jednotek časem rozšíří, stejně jako u ostatních modelů řady. Na některé nejslabší motory ovšem asi nedojde.

Prodej bude zahájen na začátku příštího roku a základní cena by se měla v Británii pohybovat v přepočtu okolo 800 tisíc korun. České ceny zatím známé nejsou.

Velké plány s novou platformou

Na platformě MQB je postavena i sedmá generace VW Golf, třetí novodobá generace octavie a třetí generace Seatu Leon. Volkswagen s ní má velké plány, vedle uvedených modelů nižší střední třídy na ní postaví i menší a větší modely koncernových značek. A nejenom klasické hatchbacky, liftbacky, limuzíny nebo kombi. V plánu jsou velkoprostorové vozy, kupé a právě i kabriolety.

Platforma, která se vyznačuje maximální flexibilitou, má pevně udaný jediný parametr, kterým je vzdálenost horního uchycení vzpěr přední nápravy a pedálů. MQB se vyznačuje lehkou stavbou a velkou modularitou. Konkurence krok Volkswagenu následuje, a tak se s podobným konceptem budeme potkávat u mnoha světových značek.