Asfaltová tři metry široká cyklostezka měří přesně 1,8 kilometru a stane se součástí regionální cyklotrasy číslo 33.
"Mezi Železnou Rudou a Špičákem se odklání od hlavní silnice, pod hotelem Rixi se napojuje zpátky a v celém průtahu Špičákem vede mimo hlavní komunikaci," uvedl místostarosta Železné Rudy Milan Kříž.
"Podařila se ohromná věc, díky které dostaneme turistickou dopravu z komunikace II/190. Tam docházelo ke kolizním situacím, protože se tu kvůli chybějícím chodníkům míchali cyklisté, pěší a automobilová doprava. Nabízíme alternativu, jak se dostat pod železnorudský viadukt," dodal starosta Železné Rudy Michal Šnebergr.
Podle Kříže je velkou výhodou, že cyklostezka spojuje lyžařské areály Špičák a Pancíř, ale i obří parkoviště Kaskády a veškeré penziony a hotely v okolí.
Vznikla zde vlastně nová procházková trasa nebo jakési další železnorudské korzo. "Na Špičáku se vždy musela přecházet hlavní komunikace. Teď se dá využívat stezka," uvedl Kříž.
Město o ni usilovalo od roku 2007. Vyšla mu teprve třetí žádost o dotaci, tentokrát z Regionálního operačního programu Jihozápad.
Projektování podle Kříže nebylo jednoduché a počáteční záměr Železné Rudy byl rozsáhlejší než ten, který se nakonec podařilo prosadit.
Město počítalo s tím, že už bude hotová železnorudská součást nadregionální trasy Praha - Mnichov, která se budovala třeba v Klatovech či Běšinech a měla být propojením až do Německa. To se nepodařilo, protože Ruda nezískala dotaci, i když měla přeshraničního partnera. Nakonec tedy muselo město plány redukovat a vybudovat další část cyklotrasy číslo 33 neboli šumavské magistrály.
"Chceme pokračovat dál směrem k Železné Rudě ke kapličce, což je 300 až 400 metrů. Tento úsek momentálně projektujeme," uvedl Kříž.
Přibývající úseky cyklostezek podle místostarosty přispívají k obohacení turistického ruchu v Železné Rudě, kde už není hlavně v létě tak živo jako v devadesátých letech.