Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Myjete si auto sami? Automobilový guru Pagani to své milionové ano

Kdyby na fotografii nebyl hypersport Pagani Huayra za 28 milionů korun, tak by to byl docela obyčejný obrázek víkendové kratochvíle leckterého motoristy. Ale fotografie je zajímavější. Auto si sám myje majitel a zakladatel firmy Pagani. Naprosto neformálně, jen tak v trenkách.

Horacio Pagani si myje svoji Pagani Huayara | foto: www.drivr.be

Fotografii zveřejnil na svém facebookovém profilu belgický web drivr.be a okamžitě se stala hitem všech automobilových fanoušků na internetu. Miliardář a automobilový guru, který si vlastnoručně "wapkou" myje svůj nejnovější výtvor, hypersport huayra, rozhodně není tuctovým záběrem. Ale jen dokazuje, že tento původem Argentinec auta opravdu miluje a žije s nimi.

Horacio Pagani je v automobilové branži legendou. Letos osmapadesátiletý konstruktér, designér a jak sám říká i umělec, se narodil v roce 1955 v Argentině. Odmala miloval auta a stavěl si jejich balzové modely. Znal se s další argentinskou automobilovou legendou Juanem Manuelem Fangiem, který mu dal doporučující dopis. S tím se Pagani vydal do země svých předků do Itálie (v Argentině žije velké množství italských přistěhovalců) a začal hned pořádně zostra.

Exkluzivní rozhovor iDNES.cz s Horaciem Paganim

Zapracoval se u Lamborghini a postupně vystoupal až na pozici šéfinženýra značky. Přesvědčil majitele, aby koncem osmdesátých let investovali do autoklávu, a tak i Lamborghini vstoupilo do éry karbonu. U Lamborghini se podílel například na stavbě konceptu Countach Evoluzione nebo modelu Diablo.

Ostatně, karbonová vlákna jsou velkou láskou Paganiho. Věnuje se jim dlouhodobě a po odchodu z Lamborghini založil svou první firmu Modena Design, která vedle designu nabízela velkým značkám právě komponenty z kompozitních materiálů.

Od devadesátých let minulého století se Pagani pokoušel o svoje první vlastní auto. Původně se mělo jmenovat podle legendárního Fangia, ale po jeho smrti v roce 1995 auto přejmenoval na Zondu. Do světa však Pagani Zonda vyjela až v roce 1999 na ženevském autosalonu.

Zonda se poměrně rychle stala kultovním supersportem, který výkonově dokáže konkurovat slavnějším ferarri nebo lamborghini. Počtem vyrobených kusů už nikoliv, přesto se auto přes extrémní cenu obstojně prodávalo po celém světě. A to včetně speciálních modelů, jejichž cena v přepočtu atakuje hranici 50 milionů korun.

Nejnovějším počinem Horacia Paganiho je model Huayra (více zde), tedy přesně to auto, které si vlastnoručně myje na fotografii. Huayra posouvá hranice supersportu ještě dál. Velmi lehká konstrukce, což je firemní mantra související s bohatým využitím kompozitních materiálů, sekunduje velmi výkonnému agregátu AMG Mercedes. Právě s touto značkou Pagani dlouhodobě spolupracuje a v modelu Huayra tepe dvanáctiválcové šestilitrové biturbo.

Výkon je extrémních 515 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 1 000 Nm. Výkon přenáší sedmistupňový automat na zadní nápravu. A s autem moc práce nemá, protože suchá hmotnost je jen 1 350 kilogramů. Díky tomuto poměru výkonu a hmotnosti dokáže auto zasprintovat na stovku jen za 3,2 sekundy a maximální rychlost je 378 kilometrů za hodinu.

Roční produkce je pouhých 20 kusů, při ceně okolo milionu eur za jeden to ovšem pro firmu s 55 zaměstnanci stačí.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...