Samsung odolal raketovému růstu Lenova a je stále jedničkou na čínském trhu se smartphony. Samsung si s podílem 17,3 procenta udržel náskok před Lenovem, které mělo v prvním čtvrtletí podíl 13,1 procenta.
Alespoň to tvrdí analytická společnost Analysys International, jejíž výsledky průzkumu zveřejnil server DigiTimes. Tato společnost však nepatří mezi světoznámé agentury, a tak musíme brát zveřejněné výsledky s rezervou. Analytická společnost nezveřejnila počty prodaných kusů, ale pouze podíly výrobců na trhu.
Trojkou čínského trhu je mimo hranice Číny takřka neznámá společnost Coolpad s podílem 10,3 procenta. I u nás známé čínské značky Huawei a ZTE se umístily na čtvrtém a pátém místě.
Výrobce | Podíl na trhu | |
1. | Samsung | 17,3% |
2. | Lenovo | 13,1% |
3. | Coolpad | 10,3% |
4. | Huawei | 10,1% |
5. | ZTE | 6,9% |
6. | Apple | 6,4% |
7. | K-Touch | 4,1% |
8. | Gionee | 3,8% |
9. | HTC | 3,1% |
10. | Oppo | 2,9% |
Huawei měl s podílem 10,1 procenta v prvním čtvrtletí 2013 minimální odstup od Coolpadu. Zato ZTE už na první čtveřici ztrácí, jeho podíl činí 6,9 procenta. Hned za ZTE je šestý Apple s podílem 6,4 procenta.
Za Applem se umístily lokální značky K-Touch a Gionee, které nejsou za hranicemi Číny aktivní. K-Touch měl podíl 4,1 procenta trhu, Gionee potom 3,8 procenta. Až deváté je HTC s podílem 3,1 procenta. První desítku uzavírá už i do světa se rozpínající výrobce Oppo s podílem 2,9 procenta.
Podle firmy Analysys International se v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo celkem 75,28 milionu smartphonů. To znamená meziroční růst o 141,5 procenta. Smartphony čínskému trhu dominují. Všech mobilních telefonů se tam celkově prodalo 90,54 milionu.