Oprava D1 začne 9. května, uzavírky budou na dvou úsecích

  • 8
Od 9. května mohou řidiči počítat se zdržením na dvou prvních úsecích dálnice D1. Tento den se objeví první uzavírky a zhruba dvacet kilometrů léta přesluhující dálnice se začne opravovat. Komunikace se zúží v úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Termín 9. května vyplynul z jednání mezi stavaři a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které má opravu hlavní dopravní tepny v zemi na starost, řekla mluvčí úřadu Martina Vápeníková.

Zhotovitelé musí ještě požádat ministerstvo dopravy o svolení časového plánu dopravních omezení, podle informací iDNES.cz se však s uzavírkami ve zmíněný den počítá.

Řidiči by se měli připravit na to, že doprava nemusí být plynulá. "Když je nějaká uzavírka, vždy máte kolony, pojedeme zkraje v režimu 2+2 jízdní pruhy se sníženou rychlostí 80 km/h, takže při správném chování řidičů je plynulost dopravy zaručena," řekla Vápeníková. "Důležité je zipové řazení do jízdních pruhů a dodržování rozestupů a rychlosti v uzavírkách," dodala.

Stroje uprostřed dálnice zaberou rychlostní pruhy v obou směrech. Auta budou v jedné fázi proudit dvěma pruhy (pomalým a odstavným) v obou směrech. V některých místech, například u mostů, bude doprava svedena i do jedné části dálnice. Odstavné pruhy by se měly o 0,75 metru rozšířit.

Letos se mají opravovat čtyři úseky, celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun. Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti úsecích o celkové délce 40 kilometrů.