Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn vyrazil osobně přeměřit konkureci na ženevském autosalonu. Druhý zleva je šéf Škody Winfried Vahland. | foto: Quattroruote

Šéf Volkswagenu v Ženevě na obhlídce konkurence. Tentokrát s metrem

  • 28
Martin Winterkorn, úspěšný šéf ambiciózního německého koncernu Volkswagen je na autosalonech vděčným terčem fotografů. Má totiž zálibu kontrolovat, co se děje u konkurence. Když minule chválil nové hyundai, byl z toho poprask. Tentokrát vyrazil na stánek Toyoty dokonce s metrem.

Při přeměřování u Toyoty, na jejíž pozici největší automobilky světa si VW dělá chutě, načapal Winkerkorna fotograf renomovaného italského automagazínu Quattroruote.

Martin Winterkorn vyrazil na obhlídku nové Toyoty Auris Touring Sports, která bude konkurovat právě v Ženevě uvedenému Golfu Variant. Na novou kombíkovou toyotu se zašel se svým šéfem podívat i předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland, který předtím představil novou Octavii Combi.

Co nosí po kapsách člověk s platem 500 milionů korun? V Ženevě obyčejný metr. Martin Winterkorn ho vytáhl z kapsy saka, aby přeměřil kufr nového kombíku.

Není však jediným z vládců autoprůmyslu, kdo obchází na autosalonech ostatní expozice (výstaviště poctivě obešel třeba i Winterkornův nadřízený Ferdinand Piëch). Ale asi jako jediný zkoumá konkurenci tak pečlivě na veřejnosti. Velmi slavné je video, ve kterém na předloňském autosalonu ve Frankfurtu obdivuje Hyundai i30. Více o tom, jak šéf VW přišel o dobrou náladu čtěte zde.

Jen pro doplnění, metr vůbec není neobvyklé "nádobíčko" autosalonových harcovníků. Novináři jím měří rozměry, které automobilky neuvádějí. Ale nejčastěji jsou k vidění u špionů čínských automobilek. Do velkých archů doplňují stovky čísel, přeměřují, fotí detaily. Protože si toho lidé na stáncích automobilek začali všímat a Asiaty s metry, kteří fotí ze tří různých úhlů spáru na zpětném zrcátku, začali vyhánět, najímají si Číňané na tuto práci jako brigádníky švýcarské a francouzské penzisty. Ti jsou na ženevském výstavišti přece jen méně nápadní.

Autosalon Frankfurt 2007

Povalování se u auta s hlavou pod podvozkem. To je typický obrázek z autosalonů. A vůbec nevadí, že má zvědavec na sobě sako.