Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Volkswagen Golf zná české ceny, auto plné vychytávek je za 339 900

České zastoupení Volkswagenu zveřejnilo kompletní ceník sedmé generace modelu Golf. Cena začíná na lákavých 339 900 korunách. Auto má přitom lákavou výbavu včetně řady technických specialit.

Volkswagen na pařížský autosalon přivezl také koncept nové generace legendárního Golfu GTI. Pod kapotou má dvoulitrový turbomotor s výkonem 220 koní. Sériové provedení se představí příští rok. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Základní cena Volkswagenu Golf v provedení s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW je podle zveřejněného ceníku jenom o 10 000 korun vyšší než v případě akčního provedení Comfort Edition u odcházející generace. To je přitom v základu vybaveno zdánlivě stejným motorem (výkon i objem odpovídají, motor v nové generaci je zcela přepracován) a ve výbavě nabídne navíc tempomat, litá kola, loketní opěrky vpředu i vzadu, bederní opěrku u sedadla řidiče a několik dalších komfortních prvků.

Kdo chce tedy vsadit na novou generaci jako na jistotu z hlediska nejmodernější techniky a dlouhodobě vyšší hodnoty, o mnoho nepřijde. Na druhou stranu dobrou zprávou pro zájemce o stávající akční provedení je fakt, že  rozhodně ani v porovnání s nástupcem nepůsobí nijak zastarale. V podstatě ale dnes nemá smysl objednávat jiné provedení než to akční, protože obzvláště vyšší verze se vznětovými motory vychází v nové generaci výhodněji.

Ceny rostou rychle

Je to dáno zřejmě tím, že spousta drahé techniky a výbavy je už v základním provedení a tak ceny nemusí stoupat tak vysoko. Nicméně to neznamená, že by golf nové generace bylo levné auto. Opět se nijak cenou podbízet nebude a obzvláště ve srovnání s lákavými základními cenovkami konkurence je stále výrazně dražší. A ceny od základního provedení hodně rychle stoupají, jenom příplatek za výkonnější motor 1.2 TSI se 77 kW činí 24 000 korun. A nejlevnější turbodiesel 1.6 TDI se 66 kW vyjde už na 395 900 korun. To jsou všechna provedení, která se dají v základní výbavě Trendline pořídit.

Kdo chce například automat v podobě sedmistupňového DSG, musí sáhnout už po provedení Comfortline. Se silnějším 1.2 TSI (se slabším se nedodává) vyjde dvouspojková převodovka na 458 900 korun. O 10 000 níže začíná turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 77 kW, i u něj je příplatek za DSG ohromných 60 000 korun. Kdo touží po oblíbeném 2.0 TDI (tentokrát s výkonem 110 kW), musí na konto sáhnout už pro více než půl milionu, konkrétně o 2 900 korun přes tuto hranici. Automat DSG je v takovém případě k mání jenom v nejvyšší výbavě Highline a vyjde na 592 900. To je nejdražší provedení nového Golfu.

Podstatně příznivěji jsou nastaveny ceny benzinových provedení. Jenže i tady zájemci trochu narazí. Technicky vyspělý motor 1.4 TSI ACT s vypínáním válců je k dispozici jenom v nejvyšší výbavě Highline, která je pro většinu řidičů úplně zbytečná, ve výbavě Comfortline se musí řidič v kombinaci s 1.4 TSI spokojit bez vypínání válců i automatu. Zaplatit si Volkswagen nechá i za provedení na pohon stlačeným zemním plynem (CNG), to je výrazně dražší než 1.6 TDI se 77 kW.

Nejvýhodnější je základ

U nového Golfu je tak z hlediska poměru výkon/cena jasně nejvýhodnější základní provedení Trendline s motorem 1.2 TSI. Už dávno neplatí, že by v základní výbavě byl golf v podstatě chudé auto. Nová generace  to radikálně mění a už v základu nalezne zájemce v podstatě vše, co běžně potřebuje.

Plně vyhovovat bude například i základní pohonná  jednotka. Výkon 63 kW sice nebudí žádný  respekt,  ale věříme, že s 1.2 TSI bude golf na ježdění příjemné auto. Konkurence sice často v základu nabízí o více než 10 kW silnější atmosférické motory, ty ale golf hravě předstihne v pružnosti. Nová generace je navíc o zhruba 100 kilogramů lehčí, než ta předchozí, tak že motor má s autem podstatně méně práce. To se má  projevit i na spotřebě, jejíž papírová hodnota opět leží hluboko pod úrovní atmosférické konkurence.

Výbava základního modelu obsahuje například hromadu airbagů (čelní, boční, hlavové vpředu i vzadu a kolenní u řidiče), elektricky ovládaná všechna okna i zrcátka (ta s vyhříváním a lakovaná v barvě karoserie), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio se 4 reproduktory, aux-in vstupem a slotem na SD kartu, pětipalcový černobílý dotykový displej multifunkčního palubního systému nebo systém automatického brzdění po kolizi, který má zabránit následným srážkám nebo třeba stop-start systém.

Nejpříjemnější položkou základní výbavy je automatická klimatizace. Konkurence často v základu nenabízí ani  tu manuální, Volkswagen se rozhodl se s manuální verzí nestarat a nabídne rovnou komfortní automat, který pomůže uspořit i palivo. Za klimatizaci se často u soupeřů připlácí desítky tisíc korun, takže najednou dobře vybavený Golf s ceníkovou cenou o více než 50 000 vyšší než řada jiných vozů v segmentu nevypadá zas tak draze.

Není proč připlácet

Příplatky nejsou moc potřeba, v zásadě budou zákazníci u základní verze zřejmě připlácet jen za litá kola nebo třeba středovou loketní opěrku. Vyšší výbava Comfortline přinese navíc barevný dotykový displej, 8 reproduktorů a CD přehrávač, tempomat, kola z lehkých slitin, bederní opěrky v předních sedadlech,  loketní opěrky vpředu i vzadu, kožený volant i hlavici řadicí páky, více odkládacích schránek a další drobnosti. Nejvyšší výbava Highline pak přidává už vyloženě luxusní prvky jako 5,8 palcový dotykový displej a Bluetooth handsfree, LED osvětlení interiéru, dešťový senzor, šestnáctipalcová litá kola, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, sedadla čalouněná Alcantarou a další drobnosti.

Do golfu si také mohou zákazníci pořídit prakticky jakýkoli myslitelný prvek bezpečnostní a komfortní výbavy. Za příplatek tak můžete mít systém udržování v jízdních pruzích, adaptivní tempomat s funkcí City Break (nouzové brzdění v rychlostech do 30 km/h, známe ze Citigo), navigaci s až osmipalcovým displejem (za navigaci se připlácí minimálně 17 a maximálně 55 tisíc korun), systém automatického parkování, masážní sedadla, bi-xenonové světlomety, kožená sedadla a řadu dalších specialit.

Budou i další verze

Ceník nového golfu prozatím obsahuje 9 různých motorizací, jediné 1.6 TDI se 77 kW se dá koupit s pohonem všech kol 4motion. Už to je momentálně jedna z nejširších nabídek v dané třídě, Volkswagen ale počet verzí brzy rozšíří.

Na autosalonu v Paříži ukázal studii nového modelu GTI, který by měl dostat přeplňovaný dvoulitr s výkonem 220 nebo možná i 230 koní. Premiéru také zažívá již ohlášená verze BlueMotion, která se může pyšnit kombinovanou spotřebou 3,2 litru nafty na 100 kilometrů. GTI vlastně v Paříži odhalilo i podobu třídveřové karoserie, která se dostane na trh později, ceník zatím platí jenom pro pětidveřovou variantu.

Modelová řada golfu se bude rozrůstat i nadále. Krom GTI očekáváme ještě vznětové GTD a objeví se více variant s pohonem všech kol. Koncem příštího roku se pak dočkáme i ještě ostřejšího Golfu R a také elektrické varianty, ještě předtím se objeví kombi Variant. A v roce 2014 bude premiéra hybridního golfu a také varianty Plus se zvětšenou výškou.

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Čínští výrobci elektromobilů se derou na evropský trh, všímají si v Americe

27. května 2024

Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých...

Objevil Kabaně pro svět. Rybář a sochař, co neměl rád auta, slaví sedmdesátku

27. května 2024

Exkluzivně V pondělí 27. května slaví sedmdesátiny Václav Capouch, první šéfdesignér Škody. Sklář a sochař,...

Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství

26. května 2024

Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...