Velké naděje, které si Josef Král na startu nedělního sprintu ve skrytu duše jistě dělal, se rozplynuly hned po zhasnutí startovního semaforu. Pilot Super novy sice reagoval dobře, následující akcelerace jeho vozu ale připomínala spíše rozjezd autobusu a draví soupeři kolem nešťastného Čecha proletěli jako rakety. Během prvního kola ztratil demoralizujících pět pozic.
Mnohem lépe sa dařilo Davide Valsecchimu. Do první zatáčky se vřítil ještě jako třetí za Raziou a Grosjeanem. Francouz ovšem brzdil příliš pozdě, musel mimo trať a Brazilce Davide přelstil na vnitřní stopě.
První tři v tomto pořadí dojeli po 22 kolech i do cíle, v žádném připadě se ale nejednalo o zdlouhavé procesí. Razia nenechal lídra nikdy ujet o více než sekundu. Na něj se zezadu tlačil talentovaný Grosjean a všíchni tři mohou být s posledním závodem sezony spokojeni.
Zvláště úřadujícímu mistru Valsecchimu se na Yas Islandu, kde v zimě získal titul mistra GP2 Asia, dařilo a mohl si připsat druhý triumf kariéry.
Méně slibně probíhala první fáze sprintu pro Krále. Ve třetím kole jej divoký Perez vytlačil z bodovaných míst a za Josefem se brzy poté vytvořil početný vláček v pořadí Turvey, Hartley, Ericsson a Bianchi, z nichž každý mohl jet zjevně rychleji, než uzdravený Čech.
O dvě kola později se Perez rozhodl, že podobným trikem na brzdě přelstí i čtvrtého Birda. Mexičanova špatně připravená akce ovšem vedla ke kolizi a odpadnutí obou vozů.
Pro Krále to znamenalo páté místo. To ovšem musel udržet celých 17 kol. Opravdu zralou jízdou dokázal na výbornou kontrolovat smečku za sebou a přitom i hospodařit s kvalitou pneumatik.
V cíli byl nakonec sice 17 sekund za čtvrtým Closem, ale o dostačující čtyři sekundy před Turveyem, který musel v posledních kolech všemi triky bránit svůj bodík před útoky Hartleye.
Na celkové pořadí neměl výsledek sprintu v Abú Zabí velký vliv. Maldonado se stal šampionem již v září a Perez si zajistil titul vicemistra díky sobotnímu vítězství.
Výsledky:1. Davide Valsecchi (It.) iSport Konečné výsledky šampionátu GP2 sezony 2010:
|