Ale to není jediná propast, která ty dva dělí. V porovnání s výřečným a rozšafným Fangiem vypadá Räikkönen jako autista, kterého rodiče zapomněli na závodním okruhu.
Ani po triumfálním vstupu do slavného italského týmu nesdělil novinářům nic jiného, než co opakuje s už tradičním nepřítomným pohledem téměř po každém závodě.
"Myslím, že máme dobré auto. Na závod si věříme ještě víc než na kvalifikaci," nepřekvapil Räikkönen.
A pokračoval v podobném duchu. "Pokud bude vše fungovat, měli bychom být ok. Ale v závodě se může stát hodně věcí. Uděláme vše proto, abychom vyhráli," nenechal vítěz kvalifikace nikoho na pochybách, že od něj se nic nového nedozví.
Pokud se mu podaří v neděli při prvním závodě za Ferrari vyhrát, napodobí výkon Nigela Mansella z roku 1989. Ale ani v tomto případě nelze očekávat, že by se z něj podařilo někomu vypáčit víc než pět vět.
Velká cena Austrálie 2007 bude prvním úvodním závodem sezony od roku 1992 bez Michaela Schumachera. Räikkönen může dosáhnout mety, které se právě velkému Němci nikdy nepodařilo dosáhnout - Schumacher svou premiéru za Ferrari kvůli závadě brzd nedokončil.
Kvalifikační triumf nové italské akvizice byl usnadněn porouchanou převodovkou jeho týmového kolegy Felipeho Massy. Ostatní týmy byly bez šance. Zatím sledují rychlost Ferrari jen z povzdálí.
Fanoušci Räikkönena si to asi nemyslí, ale výpadek monopostu mladého Brazilce Velkou cenu Austrálie dělé méně zajímavou. Kromě menších dramat na špici závodu i kvůli tomu, že s rozčepýřeným Massou je radost hovořit.
Massa působí při komunikaci s médii jako kdyby ho všechny ty nepříliš se lišící diskuze bavily a ví přesně, co je potřeba říct. Ale hlavně, říká alespoň něco.
Kimi Räikkönen právě vyhrál kvalifikaci GP Austrálie F1. |