Ani jednomu z jezdců se nepodařilo optimálně nastavit formuli Dallara Nissan V6, na trati se trápili. „Bez vyladění se nedá závodit na hraně. Trápil jsem se především v rychlých zatáčkách, kterých je na tomto okruhu hodně. Moje jízda byla o hledání kompromisů,“ poznamenal Kostka.
„Stájový kolega Narain Karthikeyan loni startoval z druhého místa, letos až z desátého. To o lecčems svědčí,“ dodal.
Kostka vyrážel do obou závodů ze sedmnácté příčky. Ve sprintu se díky kolizi několika soupeřů hned po startu posunul na desáté místo, jenže v další tlačenici přišel o přední přítlačné křídlo. I když jej mechanici vyměnili, nemohl pokračovat. Pravý přední závěs byl příliš poškozen.
V hlavním závodě spíše než se soupeři zápasil s vlastním vozem. Trápily jej špatně fungující brzdy. Do cíle dojel patnáctý.
„Musel jsem brzdit o 25-30 metrů dřív než všichni ostatní, na trati mě potkalo hodně krizovek. V cíli jsem nebyl poslední, což je za těchto okolností potěšující,“ podotkl.
Italské stáji RC to na Lausitzringu nejde, neprosadila se ani před rokem. Její šéfové proto oba piloty utěšovali, aby na německý podnik Světové série Nissan rychle zapomněli a v klidu se chystali na příští závod.
Sledovaný seriál pokračuje v polovině září v portugalském Estorilu. Kostka možná ještě předtím absolvuje zlínskou Barum rallye. Poslal přihlášku, startovat by měl s produkčním vozem.
„Rád bych jednou v roce kvůli sponzorům závodil doma. Věřím, že to bude příjemné zpestření sezony,“ vysvětlil.