Za řidítky motocyklu Suzuki GSX-R 1000 zakončil Michal Bursa třídílnou přípravnou sérii, jenž zahájil koncem dubna na španělském okruhu Cartagena. Testy pak pokračovaly na německém Oscherslebenu a vyvrcholily v Brně. "Byla to v podstatě poslední možnost na odzkoušení motocyklu před prvními závody. Teď už bude tým chystat motorku pro italský okruh Imola, kde světový seriál první květnový víkend začíná," uvedl jediný český zástupce ve vytrvalostním motocyklovém šampionátu. "Chtěl jsem si ještě osahat motocykl na trati, kterou velmi dobře znám. Bylo také třeba najet další ostré kilometry, abych byl řádně rozjetý už v prvním mistrovském podniku."
Poslední testování stáje Team KFM-Herber Endurance, za kterou Bursa letos startuje, absolvoval společně s týmovým kolegou Němcem Hansem Herberem, zatímco třetí pilot týmu Švéd Gustav Persson trénoval na španělském okruhu Jerez. "Hans využil možnost svzení na dráze, která bude v červnu dějištěm třetího mistrovského podniku, ale v plánu byl především můj trénink a proto jsem toho najezdil více," sdělil Michal Bursa.
Při hodnocení posledních zkušebních okruhů nebyl zcela spokojen. "Nějak mi to tentokrát nesedlo. Motorka byla vyladěna pro rychlejší tratě a její nastavení pro brněnský okruh nebylo úplně ideální. Pro červnové závody se bude muset ještě na technice zapracovat," konstatoval devětatřicetiletý pražský jezdec.
Po ukončení jízd s motocyklem Bursa přesedl do Škody Octavia a začal se učit roli automobilového závodníka, která jej letos čeká v mezinárodním českém šampionátu. "Volba ideální stopy je velice podobná jako při jízdě s motorkou. Je to ovšem něco zcela jiného, než jsem zatím zažíval za řidítky motocyklu," srovnával jezdec po prvních kolech.
Ovšem jízda v octavii se mu přece jen zdála pomalejší než v sedle motocyklu. "Je to příjemné, ale uvnitř auta je docela horko a na rovinách jsem měl pocit, že se nic neděje a mám dost času si ladit radio, kdyby tam nějaké bylo," usmíval se Bursa. "Na začátek jsem si zvolil volnějším tempo, abych si na auto postupně zvykl. Pak jsem se snažil zrychlovat. Určitě jsem se hned napoprvé nedostal na hranici svých možností."