"Pilot jednoznačně věděl o poryvech větru. Kontrolní věž mu opakovala, jaké jsou podmínky, a on je bral na vědomí přesně v okamžiku před přistáním," tvrdí Kamtorn Sirikorn, ředitel letové kontroly společnosti Aerothai. Dosvědčuje to podle něj páska, která obsahuje záznam pilotovy komunikace s věží.
Pilot nízkonákladových aerolinek One-Two-Go Arief Mulyadi se ale upozorněním neřídil. S letounem McDonnell Douglas MD-82 se pokusil v těžké monzunové bouři přistát, sjel z přistávací plochy, vrazil do dřevěného hrazení a letadlo se vzňalo. - více zde
Ze 123 cestujících a sedmi členů posádky zahynulo 89 lidí, většinou turistů. Mezi oběťmi je potvrzeno osmnáct Íránců, pět občanů USA a čtyři Švédi. Zemřelo také dvaatřicet Thajců.
Šéf thajských aerolinek Kajit Habanananda se zatím pilota zastává. "Arief Mulyadi byl náš nejzkušenější pilot a byl pokládán za instruktora. Co se týče těch, kteří přicházejí s kategorickými tvrzeními, nevím, kde berou své informace, protože černá skříňka je stále na cestě do USA," říká.