Pilotka Anju Khatiwadová začala pro Yeti Airlines pracovat v roce 2010, čtyři roky po smrti svého manžela Dipaka Pokherela. Ten zahynul při pilotování malého dopravního letadla. „Pokherel zemřel roku 2006 při havárii našeho letadla Twin Otter v okrese Jumla. Při nehodě zahynulo devět lidí,“ uvedl v mluvčí Yeti Airlines Sudaršan Bartaula. Jumla je hornatá oblast, jejíž nadmořská výška sahá od 915 do do 4 679 metrů.
Mluvčí uvedl, že Khatiwadová se toužila stát pilotkou po vzoru svého partnera a jeho smrt ji od tohoto snu neodradila. „Pilotní výcvik si zaplatila z peněz, které získala z pojištění po smrti manžela,“ konstatoval Bartaula. Manželé spolu měli podle stanice BBC jednoho potomka.
Khatiwadová byla zkušenou pilotkou, která nalétala více než 6 400 hodin a pravidelně působila na trase z hlavního města Káthmándú do druhého největšího města Pókhara. „Byla plnohodnotnou kapitánkou. Byla to statečná žena,“ uvedl Bartaula s tím, že Khatiwadová byla jednou z šesti žen zaměstnaných u Yeti Airlines v pozici pilotek.
Khatiwadová se několik let po smrti manžela opět provdala a měla druhé dítě. Přátelé a rodina o ní uvedli, že svou práci zbožňovala.
Záchranáři z trosek letadla podle listu The Guardian už vyprostili tělo kapitána letu Kamala K. C. Ten byl rovněž zkušeným pilotem a instruktorem. Nalétáno měl 21 900 hodin. Tělo Khatiwadové zatím nebylo identifikováno.
Ze 72 lidí, kteří se nacházeli na na palubě, záchranáři stále pohřešují dva cestující, ostatní zahynuli. Trosky letadla se nacházejí na dně 300 metrů hluboké rokle. V předchozích dnech pátrání záchranářům komplikovalo i počasí. Podle policie je naděje, že se podaří najít někoho naživu nulová. V pondělí se z vraku podařilo vyprostit dvojici černých skříněk, které mají nehodu objasnit.
Na palubě havarovaného stroje bylo patnáct cizinců. Pět Indů, čtyři Rusové, dva Jihokorejci a po jednom člověku z Irska, Austrálie, Francie a Argentiny.
Dvoumotorové letadlo ATR 72 bylo podle webové stránky FlightRadar24 staré patnáct let a bylo vybaveno starým transpondérem, zařízením pro vysílání identifikačních znaků. Často používaný stroj vyrábí společný podnik Airbusu a italské společnosti Leonardo.
Letecké nehody jsou v Nepálu poměrně časté. Země leží na úpatí nejvyššího pohoří světa, kvůli čemuž se podmínky pro létání mění rychle. Nepálské letecké společnosti mají navíc z evropského hlediska nízké standardy údržby svých strojů a bezpečnosti. Od roku 2000 zahynulo v zemi při nehodách letadel a vrtulníků zhruba 350 lidí.