Na HMM Algeciras je možné naložit až 23 964 standardních kontejnerů (TEU), což je o 200 kontejnerů více, než lze naložit na MSC Gülsün a její sesterské lodě. MSC Gülsün byla největší kontejnerovou lodí do letošního dubna. HMM Algeciras dokončili v korejských loděnicích Daewoo v dubnu.
Během své první plavby se už zastavila v Rotterdamu, v hamburském přístavu z ní vyloží a naloží 8500 kontejnerů v ekvivalentu 13 600 TEU. Obsahují spotřební zboží, potraviny a nápoje, textil, elektroniku, stroje, zdravotnické prostředky, chemické výrobky a suroviny všeho druhu.
Hamburk pak loď opustí ve středu kolem 14. hodiny.
Vnější rozměry obřích nákladních plavidel zůstávají už léta stejné. Dokážou ale pojmout stále více kontejnerů. Budoucnost kontejnerové dopravy je ovšem kvůli koronavirové krizi nejistá. HMM Algeciras si v Hamburku objednali dávno předtím, než udeřila současná pandemie.
Jak také připomínají německá média, někteří politici si dali za cíl těžkou nákladní přepravu v evropských přístavech omezit.