Příčinou nehody Boeingu 737-800 byl zřejmě silný déšť a špatná viditelnost, kvůli které pilot přejel ranvej. Letadlo dopadlo do údolí a rozpadlo se na dvě části.
„Kvůli špatnému počasí nemohl pilot napoprvé přistát, tak se se strojem otočil a pokusil se naletět na přistání z jiné strany,“ uvedl indický ministr pro civilní letectví.
Přistávací dráhu v Kalikutu ve státě Kérala lemují po obou stranách hluboké rokle a přistávání je tu náročné i za příhodných podmínek. Letadlo bylo v provozu dva roky.
Mezi mrtvými jsou podle prvních informací oba piloti letadla. Letoun po havárii nezačal hořet a cestující bylo možné evakuovat, zranění byli převezeni do nemocnice. Záchranná akce už byla oficiálně ukončena. Podle indických médií na palubě bylo 191 lidí, z toho 184 cestujících a sedm členů posádky.
Podle Air India bylo na palubě 174 dospělých cestujících, deset dětí, dva piloti a pět členů palubního personálu. Agentura Reuters uvedla, že 173 osob bylo po nehodě hospitalizováno. Jednalo se o repatriační let z Dubaje, kterým se do Indie vraceli indičtí občané ze zahraničí. Pravidelné komerční lety byly zrušeny kvůli pandemii nemoci covid-19.
V roce 2010 též letadlo společnosti Air India přejelo přistávací dráhu a havarovalo. Na palubě bylo 166 lidí, přežilo jich jen osm, včetně malé holčičky.
Nejhorší letecká katastrofa se v Indii stala 12. listopadu 1996, kdy se nad státem Harijána srazil letoun společnosti Saudi Arabian Airlines s letem Kazakhastan Airlines. Zahynulo všech 349 osob na palubě obou letadel.