K výslechu v pondělí policie povolala pět lidí v Záhřebu a tři ve Splitu.
Vyšetřovatelé se o víkendu zaměřili na špatné použití protipožárního a antikorozního nátěru kolejí, který prý mohl vykolejení způsobit. Příčina nehody ale stále není jasná.
Chorvatská média spekulovala, že příčinou nehody mohly být vysoké teploty dosahující až 40 stupňů Celsia nebo kámen v kolejišti. Chorvatská televize také uvedla, že úsek trati v místě neštěstí byl před dvěma lety opravován a že páteční vykolejení vlaku nebylo v této části koridoru zdaleka prvním případem. Předchozí nehody se obešly bez lidských ztrát.
Ve splitské nemocnici do dnešního dne zůstalo 16 lidí, ale jejich životy nebyly podle listu Croatian Times v ohrožení. Při nejhorším železničním neštěstí od vyhlášení nezávislosti Chorvatska v roce 1991 zahynul Španěl žijící ve Slovinsku, Francouz chorvatského původu a čtyři Chorvaté. Ve vlaku necestovali žádní Češi. Záhřeb dnešek prohlásil za den smutku.