Je na ní na čtyři stovky exponátů ze sbírky z pozůstalosti Antonína Hajšmana, kterou muzeum získalo před časem. Výstavu přijela ve čtvrtek zahájit spisovatelka, scenáristka a moderátorka Halina Pawlowská.
„Já pivo příliš nepiju,“ přiznala hned v úvodu. Ale přesto je její život s pivem velmi spjat. Se svou první láskou se seznámila na chmelu, kde ji dotyčný v hospodě polil pivem.
Také její vztah s manželem je pivem doslova provoněný. „Můj muž pije pivo velmi intenzivně a vdaná jsem třicet let. Navíc jsem se s manželem seznámila tak, že mě na pochodu Praha - Prčice fascinoval zvuk, který ho doprovázel. Byl to cinkot pivních lahví, které si nesl s sebou,“ vzpomíná.
Nebezpečnější jsou servírky
Vystavené etikety pocházejí z pivních lahví ze všech koutů světa a zobrazují ženu nejrůznějším způsobem. „Motiv ženy se na etiketě vyskytoval proto, aby muže inspiroval ke koupi piva s přitažlivým obalem,“ říká kurátor výstavy Jiří Hána.
Halina Pawlowská poznamenává, že žena na pivní etiketě, byť sebekrásnější, není pro konzumentovu partnerku žádnou konkurencí: „Jde o vztah veskrze platonický. Mnohem nebezpečnější jsou servírky.“
Největší zastoupení mají v expozici etikety z českých a německých pivovarů. Nejstarší z vystavených etiket je z 20. až 30. let minulého století. Výstava Žena na pivní etiketě potrvá v Pivovarském muzeu až do konce listopadu.