Každý z obřích "míčů" o průměru 137 centimetrů pojme až dvě tuny paliva. Snadno se vejde na zadní rampu transportního letounu nebo se zavěsí na lana pod vrtulník a obstojí i v nepřátelské palbě. Vyroben je totiž s příměsí kevlaru, používaného na neprůstřelné vesty nebo helmy. Nehrozí tak, že vojáci o zásoby během letu přijdou.
Britové poprvé vyzkoušeli takový systém zásobování počátkem roku. A speciální přepravní koule se osvědčily. Zásobovači je proto začali naplno používat pro dodávky vody a paliva do generátorů a vozidel na vzdálené operační základy a pozorovací stanoviště.
Zásobování odlehlých kontrolních bodů klasicky po zemi bývá zdlouhavé, velmi nebezpečné a ve většině afghánských provinciích dokonce nemožné.
"Dává nám to velkou flexibilitu, jsou klíčové pro zásobování bojových vrtulníků palivem přímo v operacích nebo pozic blízko první linie," uvedl John Harrison z velitelství britských sil v Camp Bastion v jihoafghánské provincii Hílmand. Robustní a odolné "kontejnery" lze podle něj navíc snadno ukrýt na místech, kde budou potřeba.
Snesou vysoké i nízké teploty i hrubé zacházení. Britové je zatím zkoušeli shazovat na místo určení z výšky necelých osmi metrů. "Tyto kontejnery poskytují efektivní, bezpečný a rychlý způsob, jak dodat palivo do předních linií," konstatoval šéf projektového týmu britského ministerstva obrany Richard Holloway.
Za dodávky blíže nespecifikovaného množství "neprůstřelných koulí" vyinkasuje výrobce, britská společnost GKN Aerospace, během pěti let zhruba 2 miliony liber.