Pro další rok Media Club zastupuje stejné televizní stanice jako v minulosti, ale každý klient bude mít možnost zvolit si z až 25 cílových skupin, pro které je optimalizováno 25 bundlů.
„Každou cílovou skupinu jsme si podrobně vydefinovali, zjistili jsme, jaké pořady ráda sleduje v televizi i online či jaké rozhlasové stanice ráda poslouchá. V novém roce bychom rádi klientské kampaně ještě více optimalizovali, abychom i divákům nabídli relevantní reklamní sdělení,“ upřesnil obchodní ředitel televizní divize Media Clubu Ladislav Dianiška.
Ceny se ale nezvyšují plošně. V jednotlivých kategoriích televizní reklamy se jedná o zvýšení o 8 až 11 procent.
„Už druhým rokem prodáváme video reklamu crossplatformě, to znamená že v rámci jedné objednávky spojujeme TV a online. Další oblastí, na kterou se příští rok zaměříme, je maximalizace zásahu a afinity u klientských kampaní s využitím nástrojů umělé inteligence a strojového učení,“ doplnil komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
Strategickou cílovou skupinou Media Clubu nadále zůstávají diváci 15 až 69 let, která klientům umožňuje zasáhnout i bonitnější populaci, tak zvanou stříbrnou generaci.
„Podle aktuálních dat z MML tvoří aktuálně až třetinu všech zákazníků lidé ve věku 55 až 69 let, 80 % z nich denně sleduje televizi a 61 % rádo každý den poslouchá rádio. Díky širokému portfoliu našich médií dokážeme za jeden měsíc zasáhnout až 97 % této cílové skupiny, která má stříbrné vlasy, ale v peněžence se jí skrývá zlato,“ vysvětlil Pořízek.
Kromě televizních stanic zastupuje Media Club i širokou škálu rádiových stanic, se kterými zasáhne až 62 % rádiové populace v Česku. Týdně pak zastupovaná rádia naladí 4 699 000 posluchačů ve věku 15 až 69 let. Media Club pro příští rok zvyšuje cenu rádiových spotů až o 8 % na národní a lokální úrovni.
Media Club působí na českém trhu již od roku 2013 a obchodně zastupuje kromě skupiny Prima i televize Óčko či Barrandov. Jeho podíl na televizním trhu se pohybuje okolo 38 procent. Zastupuje i například rádio Impuls, Frekvenci 1, Evropu 2 nebo Kiss. Jeho podíl na rádiovém trhu přesáhl 41 procent.
Prima podle generálního ředitele skupiny Marka Singera má za sebou co do sledovanosti rekordní jaro, kdy průměrná sledovanost přesáhla 27 procent, což je o dva procentní body více než loni. Podzimní sezónu Prima zahájila s více než 28 procenty. Nejsledovanějšími pořady jsou seriály ZOO, Duch nebo Polda.
Zvyšování cen reklamy v příštím roce plánuje i konkurenční skupina Nova. „S nárůstem ceny počítáme, ale konkrétní čísla nebudeme vzhledem k probíhajícím jednáním na agenturách prozatím sdělovat,“ uvedl generální ředitel Novy Jan Vlček.