| foto: YouTube.com, Mediahub

Kdyby "sextingu" předcházely podmínky užití, odeslali by teenageři své nahé fotky? (video)

Kanadská reklamní agentura Cossette Vancouver vytvořila pro společnost Children Of The Street sérii reklam, které mají varovat mladé lidi před tím, aby neuváženě nepublikovali na internetu úplně všechno – třeba svoje nahé fotky.

Kampaň má jednoduchou myšlenku: jak by to vypadalo, kdyby před odesláním „sextovací“ zprávy musel uživatel odkliknout souhlas s podmínkami, a kdyby ty podmínky zněly například takto: „Odesláním této fotografie se zavazujete učinit to, co po vás příjemce bude chtít, což by mohlo zahrnovat také například požadavek na zaslání dalších a dalších fotografií. Odesláním této fotografie rezignujete na fakt, že vaše soukromé fotografie mají zůstat soukromé a neměly by být přeposílány rodině či přátelům. Odesláním této fotografie se také vzdáváte práva na soukromí a možnosti o sobě svobodně rozhodovat.“

Další z popisků zní: „Jste si jistí, že tuto fotografii chcete opravdu odeslat? Jste si jistí, že příjemci můžete věřit? Jste si jistí, že je opravdu ten, za koho se vydává? Jste si jistí, že chcete odeslat něco, čím by vás mohl vydírat a chtít po vás další a další informace? Jste si jistí, že vám nebude vyhrožovat, že tuto fotografii nasdílí všem vašim kontaktům? Jste si jistí, že mu chcete dát tolik moci?“ Kampaň je užitečná nejen pro mladé lidi, ale také pro jejich rodiče – na těch hlavně záleží, aby své děti trošku vzdělávali v mediální praxi – což by bylo potřeba také u nás, v českém rybníčku, kde jakákoliv edukace v tomto směru žalostně zaostává.

 

Na kampaň upozornil web Adweek.com, na spot se můžete podívat zde:


Video