Český rozhlas a Rádio Impuls

Český rozhlas a Rádio Impuls | foto: koláž iDNES.cz

V čele poslechovosti se drží Radiožurnál, ze soukromých stanic vede Impuls

  • 24
Aktuální měření poslechovosti rádií Radioprojekt potvrdilo, že na špici se nic nemění. Nejposlouchanějším rádiem v Česku byl ve druhém a třetím čtvrtletí opět veřejnoprávní Radiožurnál následován soukromým Rádiem Impuls. Další příčky obsadily stanice Evropa 2 a Blaník.

Radiožurnál vede s 835 tisíci posluchači denně, což je proti prvnímu pololetí pokles o 36 tisíc. Poslechovost Impulsu klesla o 2 000 na 718 tisíc. Třetí Evropa 2 zaznamenala 639 tisíc posluchačů, což je proti předchozímu období o 50 tisíc méně.

„Jsme rádi, že se nám daří i přes letní období držet pracně vybudované pozice našich stanic a navíc i zlepšovat výsledek celkového podílu Českého rozhlasu na trhu. Těší mě také výsledky našich mladých stanic Radiožurnál Sport a Český rozhlas Pohoda. Ukazuje se, že rozhodnutí podpořit vznik těchto digitálních stanic, které si postupně získávají svoje věrné posluchače, bylo správné,“ komentoval výsledky měření generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Výsledky poslechovosti přinesly radost pracovníkům Rádia Impuls. Radost má podle tiskové zprávy ale mnoho podob a Rádio Impuls by ji rádo v době, kdy nebývá do smíchu, přeneslo na své posluchače a udělalo alespoň na chvíli jejich dny příjemnější.

„Přinášíme co nejvíce dobrých zpráv, v ranní rubrice Úsměv, prosím se radujeme z láskyplných vzkazů posluchačů, hledáme spolu s agenty 007 ty nejkratší cesty ven z dopravních kolon, vysíláme skvělé a pozitivní Živááááky, smějeme se s Dobrým Korcem, a teď navíc nadělíme posluchačům k Vánocům 2 miliony ve hře Haló, tady Impulsovi,“ doplnil generální ředitel Impulsu Jiří Hrabák.

Mezi nadregionálními stanicemi se nejvíce dařilo rádiím Kiss se 438 tisíci posluchači, které si tak o 2 000 posluchačů polepšilo, naopak v minulém období první Hitrádio kleslo o 38 tisíc na 405 tisíc poslouchajících. Na dalších místech skončily tematické stanice Country rádio a Beat.

Z obchodních sítí má největší podíl Media Club s 2,52 milionu posluchačů, druhá je Radiohouse s 1,62 milionu a třetí Český rozhlas s 1,57 milionu posluchačů denně.

Čisté investice do rozhlasové reklamy bez bártrů a slev byly ve třetím čtvrtletí 287 milionů korun, což je o 20 milionů více než ve stejném období předcovidového roku 2019. Růst by měl pokračovat i v posledním letošním čtvrtletí.

,

Video