V mediálním monitoringu a archivu spoeklčnosti Newton Media jsou dostupná jak...

V mediálním monitoringu a archivu spoeklčnosti Newton Media jsou dostupná jak videa, tak i jejich automatické přepisy | foto: Newton Media

Obliba podcastů roste, Newton Media nabízí jejich přepis

  • 1
Společnost Newton Media, která se specializuje na monitoring a analýzy médií, nabízí klientům prémiovou službu: přepis podcastů a YouTube videí. Vybrané podcasty a YouTube kanály jsou podle charakteru obsahu rozřazeny do tří balíčků, uvedla společnost v tiskové zprávě.

„Naši klienti chápou, že podcasty jsou příležitost pro marketing a komunikaci značky. Vyšli jsme jim vstříc a zařadili nejsledovanější podcasty a YouTube kanály do našich služeb,“ vysvětlil majitel Newton Media Petr Herian.

V mediálním monitoringu a archivu Newtonu jsou dostupná jak videa, tak i jejich automatické přepisy. „V přepsaném textu jsou zvýrazněna sledovaná klíčová slova. Po kliknutí do textové části nebo na časovou osu se zobrazuje požadovaná pasáž videa či zvukové nahrávky s přesností na jednotlivá slova. Takto přesná a uživatelsky přívětivá funkcionalita je na našem trhu unikátní. Nemusíte poslouchat celý hodinový podcast, ale jenom příslušnou pasáž, kde se mluví o vašem produktu nebo firmě,“ doplnil Herian.

Sledované zdroje jsou pro lepší přehlednost seřazeny do tří balíčků: byznys, zpravodajství a recenze automobilového prostředí.

Kromě uvedených balíčků si mohou klienti přidat do svých služeb jakýkoliv jiný podcast nebo YouTube kanál. Novinka je podle Newton Media nastavena tak, aby všem klientům poskytla možnost doplnit si žádané zdroje, ale přitom je nezahlcovala podcasty a YouTube kanály, které pro ně nejsou relevantní.

Podle Newton Media jen loni vzniklo v Česku přes tisíc podcastů. Dan Tržil, autor řady podcastů a správce katalogu ceskepodcasty.cz aktuálně eviduje 2 182 titulů. „Počet nově vzniklých podcastů se každý rok zdvojnásobuje. Určitě ještě nejsme na vrcholu,“ doplnil Tržil.

Podle říjnového průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Mediář již většina uživatelů českého internetu (60 %) zná termín podcast či podcasting. „Podcasty poslouchá 53 % procent respondentů z těch, kteří tento termín znají, 15 % posluchačů si pustí podcast minimálně jednou týdně, 5 % pak poslouchá podcast denně,“ vypočetla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.

Podle studie asociace Interactive Advertising Bureau (IAB) a společnosti PwC loni stouply jen v USA příjmy z reklam v podcastech na 842 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 19 procent. Očekává se, že letos by mohly narůst až do výše jedné miliardy a v roce 2022 se zdvojnásobí.


Témata: Newton Media, YouTube

Video