Mediální dům Czech News Center pravidelně navyšuje své příjmy z digitálního obsahu. V tuto chvíli se na jeho obratu podílí příjem z digitálních aktivit ve výši 17 procent. Příjem z digitální inzerce se v tuto chvíli pohybuje na čtyřiceti procentech z celkových inzertních příjmů. Mediálnímu domu řízeného Libuší Šmuclerovou se tak prý daří z digitálních aktivit vyvážit propad příjmů z printu. Do pěti let by pak generální ředitelka chtěla mít obrat tvořený z osmdesáti procent právě z digitálních aktivit.
„Za těch deset let jsme skutečně zažili obrovský vzestup digitálních aktivit a příjmů z nich. Dost nám také aktuálně pomohl nákup některých digitálních produktů Mladé fronty a poslední důležitou kapkou se pak stala akvizice Mimibazaru,“ uvedla dnes na konferenci Šmuclerová.
Problém vydavatelů digitálního obsahu podle ní nyní spočívá a do budoucna se to nejspíš nezmění v tom, že většinu příjmů z reklamního trhu na internetu si ukousnou Google, Facebook a Seznam. V tuto chvíli je to z odhadovaného objemu trhu ve výši 20 miliard korun nějakých 61 procent.
„A teprve ten zbytek zůstává na ostatní vydavatele digitálního obsahu, o který se pereme. Světové trendy ukazují, že to lepší nebude. Když klient utratí na internetu jeden dolar, tak k vydavateli obsahu se nakonec dostane nějakých 20 – 30 procent. Svůj díl si tak může ukousnout až pět tisíc společností, které mohou do procesu vstoupit prostřednictvím svých technologií,“ dodala Šmuclerová.