Cílem vítězného projektu bylo umožnit pacientkám s metastatickou rakovinou prsu dostupnost moderní léčby, která rozhoduje o kvalitě i délce života. Projekt získal, kromě ceny pro Absolutního vítěze, i první místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a druhé místo v kategorii Sólokapr/Media placement. Bodoval v konkurenci dalších sto dvacet tří soutěžících, kteří podali celkem 251 přihlášek do 22 kategorií, uvedla pořádající Asociace Public Relations Agentur (APRA).
Letošní ročník soutěže byl v mnohém přelomový. „Dosavadní název soutěže, který byl mezi odborníky na public relations a marketing známý jako Česká cena za Public Relations, se změnil na LEMUR – Česká cena za Public Relations (LEMUR),“ komentoval letošní ročník předseda Výkonné rady APRA Patrik Schober.
Další novinkou tohoto ročníku bylo i místo, kde se slavnostní večer uskutečnil. „Po mnoha letech se vyhlášení vítězů stěhuje do nového prostoru, Centra současného umění DOX v pražských Holešovicích. Ten nabízí větší kapacitu a také velkolepější formát slavnostního večera,“ doplnil Schober.
Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila APRA Václavu Pavelkovi, který v oblasti PR působí od roku 1993. Je specialistou na tvorbu strategií, krizovou komunikaci a budování vztahů s veřejnou správou. V letech 1996–2011 byl členem Výkonné rady APRA, z toho čtyři roky jejím předsedou.
„V této roli se významně podílel na formování profesních a etických standardů oboru PR v České republice,“ uvedl k ocenění člen Výkonné rady APRA Michal Hoblík.
Nejvíce bodovali v Ogilvy
Z PR agentur bodovala nejvíce Ogilvy s deseti oceněními. „Když se podívám na kampaně, které získaly ocenění, mají několik společných momentů. My i klienti máme chuť posouvat komunikaci dopředu, vymýšlet nové formáty, riskovat, využívat nových médií. Ogilvy má obrovskou výhodu v tom, že máme pod jednou střechou profíky všech disciplín marketingové komunikace,“ poznamenala k výsledkům Managing Directorka Ogilvy PR & Influence Dita Stejskalová.
O druhou příčku se dělí agentury a Bison & Rose a Ewing Public Relations s šesti umístěními, těsně následovány agenturou AMI Communications s pěti trofejemi.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (25 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (19 projektů) a Sólokapr/Media placement (17 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na Public Relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.
APRA vznikla jako odborné sdružení v roce 1995. Hlavním posláním asociace je mimo jiné reprezentovat obor PR veřejnosti, kultivovat činnost agentur a budovat dobré jméno oboru. Členové procházejí opakovaně procesem certifikace.