| foto: Mediahub

Kevin Wong: Za každý "lajk" jeden dolar

Kevin Wong tvoří fofografie, z nichž každá získá tisíce označení like. Má několik nabídek od komerčních značek a 60 000 followerů.

Na festivalu v Cannes jsme potkali člověka, který otevřeně hovořil o tom, jaké to je propůjčit svůj instagramový profil komerční značce. Kevin Wong se řadí mezi novodobé internetové hvězdy, jejichž profily na sociálních sítích jsou v hledáčku desítek tisíc uživatelů a tam, kde je hodně lidí, je i hodně reklamy. 

Kevina můžete najít na Instagramu pod nickem  kevinwonka. Jeho cesta za slávou na téhle fotografiemi přehlcené sociální síti byla z počátku nevinná. Léto předtím, než šel studovat do New Yorku architekturu, cestoval a své fotografie uveřejňoval na svém profilu jen tak pro radost. Tedy do doby, než začal nabírat followery. Když jich bylo dost, začaly se o něj zajímat komerční firmy. První, která s ním navázala kontakt, se věnovala mobilním videím. A on nabídku přijal. "Většinou mě kontaktují přes email, být influencerem na Instagramu je jako být freelancerem - někdy dostanete deset nabídek za měsíc, jindy jenom jednu," říká Kevin Wong. 

Tvrdí, že značky, s nimiž spolupracuje, si pečlivě vybírá. "Značkám, u kterých cítím, že by mohly pomoci rozvíjet můj talent pro fotografování, říkám ano," tvrdí a dodává, že odmítá třeba nabídky od výrobců alkoholu, aby nešel špatným příkladem mladým, které ho sledují.

Také upozorňuje na to, že je dobré si stanovit určitý poměr mezi sponzorovanými posty a těmi, které publikuje pro vlastní radost. "Na sociální síti jste vždy na tenkém ledě. Jak se lidem nebude líbit, co děláte, okamžitě to pocítíte," říká Wong. 

Zatím to ale vypadá, že komerční značky v novém trendu influencerů neobjevily dlouhodobý potenciál. Většinou jde o krátkodobou spolupráci. Navzdory tomu si internetoví influenceři mohou dopomoci k slušnému finančnímu zisku. "Na začátku se cena za post pohybuje okolo 300 - 400 dolarů. Později, kdy jste už opravdu oblíbení, můžete za každý like dostat i jeden dolar," říká Kevin. Jeho fotografie dosahují okolo tří tisíc "lajků" každá. 

Zda je influencer placený, poznáte na Instagramu lehce. Většinou značky vyžadují, aby je Kevin označil na svých fotografiích. Zpravidla mu ale nechávají dostatečnou volnost, aby sám rozhodl, co chce vyfotit. Třeba hotel, který sídlí u křižovatky, ho pozval, aby se přišel podívat na nový interiér. Kevin byl ale uchvácený výhledem, který hotel poskytoval na křižovatku. Z focení interiéru nakonec nic nebylo. Kevin svým fanouškům poskytl výhled z jednoho pokoje hotelu. Výsledkem ale bylo, že se ho lidé ptali, odkud je fotografie a jestli mají ještě volný pokoj - wualla a reklama je na světě. 

Zdroj fotografií: Instagram, Cannes Lions 2015


Video