Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Toshiba

Streamovací služby šetří, HBO například opouští regionální produkce

  • 2
Největší streamovací služby začaly šetřit. I kvůli vysokým úrokovým sazbám a ochabujícímu růstu počtu předplatitelů už nelze do nových seriálů a filmů sypat levné peníze a přicházejí miliardová úsporná opatření, která se nevyhnou ani Česku, upozorňuje časopis Forbes.

Nejviditelnějším příkladem je podle Forbesu společnost HBO, která minulý týden oficiálně odmítla například režiséra J. J. Abramse. Jeho produkční firma Bad Robot totiž zamítla redukci rozpočtu kolem 200 milionů dolarů na natáčení sci-fi série Demimonde a projekt skončil v předprodukci.

HBO dále přestává vyrábět původní obsah ve Skandinávii, střední Evropě, Nizozemsku a Turecku, stáhne rovněž některé pořady z aktuální nabídky. V Česku tak už nevzniknou série, jako jsou například Hořící keř, Pustina nebo Bez vědomí. Ve videotéce HBO Max už chybí gastronomický pořad Spolu & hladoví, který měl premiéru teprve na jaře, uvádí Forbes.

Vítězové pandemie krvácejí. Propad Netflixu ovlivnil další streamovací služby

Šéf vlastníka HBO, společnosti Warner Bros. Discovery, která vznikla v dubnu spojením gigantů WarnerMedia a Discovery, David Zaslav se totiž musí mimo jiného vypořádat například s dluhem 55 miliard dolarů z nákladné fúze. Zaslav investorům slíbil, že oseká náklady o tři miliardy dolarů a začal zrušením projektu CNN+, tedy streamovací služby zpravodajské stanice CNN, a následovaly zmíněné regionální produkce.

„Vzhledem k tomu, že pokračujeme v práci na spojení HBO Max a Discovery+ do jedné globální streamovací služby, přezkoumáváme naši aktuální obsahovou nabídku stávajících služeb,“ cituje Forbes mluvčího Warner Bros. Discovery.

KOMENTÁŘ: Jedni platí už předem za Mašíny, druzí za filmy neplatí vůbec

Šetřit začal i Netflix, který za první kvartál letošního roku vykázal pokles počtu předplatitelů o dvě stě tisíc. Jeho finanční ředitel už dříve řekl, že je potřeba mírnit růst výdajů, aby odrážel realitu nárůstu tržeb. Společnost rovněž apeluje na tvůrce, aby „peníze utráceli moudře“. Kromě toho propouští zaměstnance, zavádí nové předplatné s reklamami a hodlá omezit sdílení hesel mezi uživateli. Už loni přidala do předplatného videohry, aby získala další předplatitele.


Video