Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Deset nejúspěšnějších reklam roku 2016 na českém YouTube: Radovat se může Aquila, T-Mobile a Lidl

  12:00aktualizováno  31. ledna 12:26

Hudební projekt značky Aquila z portfolia Karlovarských minerálních vod si odnáší vítězství v celoročním žebříčku nejúspěšnějších reklam na serveru YouTube v České republice. Žebříčku Ads Leaderboard v roce 2016 kromě Karlovarských minerálních vod kralovaly značky Lidl, T-Mobile či Relax.

„Letošní žebříček Ads Leaderboard potvrdil, že značkám se na YouTube vyplatilo vsadit na humor, animaci, celebrity nebo hudbu,“ komentuje Petr Houzar, který má v českém Googlu na starosti téma budování značky a spolupráci s agenturami. „Ukázalo se také, že délka videa nehraje roli. Stejně úspěšná může být na YouTube 15sekundová i 3minutová reklama. Průměrná délka reklamy v letošním TOP 10 byla 2 minuty,“ doplňuje Houzar.

Hudba na YouTube funguje

Projekt AquaBabes značky Aquila již třetí rok v řadě vsadil na úspěšný koncept dívčí kapely. Od začátků v roce 2014 tak projekt celkově zaznamenal něco přes 30 milionů zhlédnutí. Hned čtyři koncepty v první desítce jsou založeny právě na hudbě. Mimo vítězných AquaBabes se jedná o druhý Lidl s jeho úspěšnou evropskou kampaní Santa Clara, čtvrtý Relax s klipem Hvězda vánoční a o hudební challenge Studentské pečeti. Poslední dva jmenované klipy navíc angažovaly české youtubery.

Ondřej Sláma, Performance Director agentury AdExpres, vysvětluje úspěch AquaBabes následovně: „V loňské kampani jsme opět úspěšně využili YouTube jako ‚interaktivní rádio‘. Zaměřili jsme se hodně na virální šíření a podpořili ho pečlivým zacílením na určité uživatele – mimo jiné ty, kterým se líbila videa AquaBabes v předchozích letech. Navíc jsme letos do kampaně zapojili nové interaktivní prvky,“ doplňuje Sláma.

Zapojení youtuberů přináší organická zhlédnutí

V kampani na Studentskou pečeť, která letos vyhrála mimo jiné Grand Prix FLEMA Media Awards, vsadily agentury Zaraguza a Zenith Optimedia na známé tváře českého YouTube. „Hudební challenge“ mezi youtubery Nejfakem, Selassiem, Touhou, TVTwixx a Carrie uspěla nejen v počtu zhlédnutí, ale také v množství „palců“ a komentářů přímo pod videem. Zajímavé na kampani bylo i to, že celá běžela pouze na mobilních zařízeních.

„V loňském roce začali inzerenti své kampaně více přizpůsobovat dnešní realitě multiscreenu. Projevilo se to větším důrazem na mobilní komunikaci. S novými reklamními formáty, jako jsou například mikrospoty (maximálně šestisekundové nepřeskočitelné reklamy), očekáváme, že v žebříčku pro rok 2017 bude tento posun ještě výraznější a kampaní, které jsou vytvořeny speciálně pro mobilní zařízení v první desítce zásadně přibude,“ říká Petr Houzar a dodává: „Loni v Evropě vzrostl meziročně čas, po který lidé sledují videa na mobilních telefonech, o 60 % .“

„Úspěch kampaně nám potvrzuje, že individuální a kreativní přístup k jednotlivým mediálním kanálům skutečně funguje. Důkazem byla skvělá a zároveň přirozená spolupráce nejen s Monkey Business, ale také se samotnými influencery,“ vysvětluje Roman Tiefa, Marketing Manager Chocolate & Confectionery Nestlé, zodpovědný za kampaň Studentské pečeti. „Zapojení influencerů do kampaně může výrazně zvýšit její efektivitu. Video má i po skončení kampaně každý měsíc kolem 15 000 dodatečných zhlédnutí, která jsou neplacená,“ doplňuje Peter Mižík, mediální stratég Zaraguzy, která na kampani spolupracovala.

Operátoři si drží kvalitu a vtip

Mezi hudební projekty se na třetí příčku vměstnal T-Mobile se svým spotem Kuličky ze série Klinika inovativní péče. T-Mobile se umisťuje mezi nejpopulárnějšími reklamami na YouTube dlouhodobě, což dokládá, že sázka na vtip se v reklamě pořád vyplácí.

Na osmém a devátém místě se umístil další z trojice operátorů – Vodafone. Reklamní kampaň Kecky bez vázání vznikla pod taktovkou kreativní agentury McCann, plánování kampaně na YouTube měla na starost agentura MEC.

Karlovarské minerální vody vsází na osvědčené koncepty

Kampaní, která si drží dlouhodobě svou kvalitu i oblibu u diváků, jsou skeče k předávání Českých lvů Karlovarských minerálních vod. Magnesia se, podobně jako Aquila, vrátila k osvědčenému konceptu soupeřících dvojic (letos s duelem Lenky Krobotové a Jaroslava Plesla) a vyplatilo se jí to. Navíc jako jedni z prvních tvůrců v České republice využili novinku v podobě anket, díky kterým mohou diváci v tomto konkrétním případě hlasovat o tom, kdo z herců prozradil větší tajemství Českých lvů.

„Cílem kampaně bylo dosáhnout co největšího množství zhlédnutí všech spotů. Vytvořili jsme systém provázání videí pomocí karet umístěných ve speciálně natočených aftershotech, které diváky v závěru každého videa motivovaly ke zhlédnutí dalšího spotu,“ přibližuje kampaň marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod Ondřej Postránský. „Při tvorbě reklamy pro YouTube je potřeba respektovat jeho specifika. Třicetivteřinový TV spot nebude fungovat tak dobře jako video přizpůsobené na míru YouTube.“

Ve vítězné desítce se umístila ještě fotbalová reklama Nike, které navíc patří třetí místo v evropském žebříčku. Zajímavým překvapením na šestém místě je kampaň Billy Superosma 3, která vsadila na animovaný spot s jejich plyšovými hrdiny a velmi dobrou práci s cílením.

Roční vyhodnocení nejúspěšnějších reklamních kampaní na českém YouTube probíhá v souladu s globálními kritérii YouTube Ads Leaderboard. Finální pořadí je sestaveno na základě algoritmu, do nějž se promítá míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím, míra interakce (palce, sdílení, čas strávený sledováním videa), počet zhlédnutí videa a další kritéria.

Žebříček deseti nejúspěšnějších reklam na českém YouTube

1. AquaBabes 2016 - Nejsem další          

Značka: Aquila       

Kreativní agentura: Arnold Milano

Mediální agentura: AdExpres

2. SANTA CLARA

Značka: Lidl 

Kreativní agentura: Überground

Mediální agentura: Maxus

3. T-Mobile: Kuličky 

Značka: T-Mobile

Kreativní agentura: Saatchi & Saatchi

Mediální agentura: Mediacom

4. Gabrielle Hecl & MC Kadilak & Lin-dee – Hvězda vánoční         

Značka: Relax         

Kreativní agentura: Friendly

Mediální agentura: Red Media

5. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More       

Značka: Nike

Kreativní agentura: Wieden+Kennedy

Mediální agentura: Mindshare

6. Billa Superosma 3

Značka: Billa

Kreativní agentura: DDB

Mediální agentura: AdExpres

7. „Soutěž“ Magnesia tajemství Českých lvů Lenka Krobotová a Jaroslav Plesl   

Značka: Magnesia

Kreativní agentura: Arnold Milano

Mediální agentura: AdExpres

8. Kecky bez vázání - Olala            

Značka: Vodafone

Kreativní agentura: McCann

Mediální agentura: MEC

9. Probuďte se: Koncert

Značka: Vodafone

Kreativní agentura: McCann

Mediální agentura: MEC

10. Hudební challenge w/ Nejfake, Selassie, Touha, TVTwixx, Carrie       

Značka: Studentská pečeť           

Kreativní agentura: Zaraguza

Mediální agentura: Zenith

Autor:
Témata: Lidl, T-Mobile

Konflikt soudce s advokátem. Předseda senátu hrozil kárným řízením

  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Poslanci jednají o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:02

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47,  aktualizováno  16:52

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

Je to úlet, míní experti o antikampani SPOLU. Trestná však podle nich není

2. května 2024  16:51

„Rusko, pro tebe všecko,“ paroduje předvolební kampaň SPOLU heslo hnutí ANO „Česko, pro tebe...

Začaly maturity. Podle učitelů lehké, studenty ale trápily logaritmy

2. května 2024  16:42

Studenti posledních ročníků maturitních oborů poprvé usedli k maturitním písemkám. Ve čtvrtek...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...