„Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu,“ uvedla CMI.
Křetínskému patří v CMI poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Daniel Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.
CMI vydává v Česku čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v České republice a v Rumunsku. Od loňska je skupina CMI také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.
„Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie,“ uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.
„Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.
„Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,“ dodal.