Praha - Lidé zaplatí za Valentýna přibližně půl druhé miliardy korun. Ve srovnání s Vánocemi je to přesto stále jen zlomek. Za Ježíška letos Češi vynaložili přes 250 miliard. Svátek všech zamilovaných, původem angloamerická tradice, se i tak zabydlel především k radosti obchodníků v našem prostředí nad očekávání dobře. Zařadil se tak po bok dalších převzatých tradic, jako je podzimní Halloween.
Češi nejsou vynalézaví
Náklady na „zamilované dárky“, květiny a přáníčka jsou ovšem stále podstatně skromnější než výlohy v řádu tisíců korun, které předcházejí sváteční pohodě u ozdobeného stromečku. Ve vymýšlení dárků pro svůj protějšek nejsou Češi příliš vynalézaví a drží se spíše osvědčeného. Suverénně nejčastěji darují květiny a cukrovinky. Květinu chystá pro svou polovičku jednatřicet procent z těch, kteří svátek slaví. Tři z deseti plánují nákup bonboniéry. Následují hračky se sedmnácti procenty, parfémy a drobná kosmetika s patnácti procenty. Devět procent zamilovaných dává přednost kultuře. Jak zjistila společnost Factum Invenio, útraty za svatého Valentýna nejsou v populaci rovnoměrně rozložené. Liší se podle pohlaví, vzdělání i bohatství. Kdo chce na Valentýna dostat opravdu drahý dárek, měl by se poohlédnout po partnerovi s vysokoškolským vzděláním i vyššími příjmy.