- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lidi nejsou schopni rozlišit od sebe pravdu a dezinformaci, nekriticky přijímají kdejaký hoax a paradoxně takoví nejvíc křičí, když se stát nebo nějaká soukromá společnost rozhodne dezinformace a hoaxy označit.
No, současné osnovy uci deti spíš nemyslet, přebírat nesmyslné genderove teorie vč. tzv. antirasismu v nejhorší formě, odnaucuje disciplíně a uctě k starsim, rodičum a lásce k vlasti. Odnaučuje kriticky myslet ( říká se tomu práce s informacemi), krátí se vyučování přírodních věd, matematiky i fyziky. Co s tech dětí vyroste? No, o tom hovoří konspirační teorie, kupodivu. Ja tomu taky nevěřil, dokud jsem se nestal svědkem...
já Vám nevím, ale máte vůbec tušení, co to osnovy jsou a co obsahují? Protože osnovy nikoho nic neučí, dokonce většinou ani nedefinují metodu, obsahují jenom rámec výuky a zbytek je na škole a učiteli.
Mimochodem očekávat, že škola bude učit lásce k rodině, to je tedy vážně úlet.
jakýkoliv digitální " krám" který používáte ovlivňuje Neurobilologické procesy v mozku...zvlášť u dětí
Řekl bych, že ano. Jako nástroj k práci skvělé... Ale když se s her stane průmysl a pro prilis mnoho mládeže smysl a napln života... A co se tyce ovlivnivani zdraveho vývoje mozku...
K cílevědomosti patří i vytrvalost a schopnost, najít řešení, o když je třeba nové a neobvyklé. K tomu je třeba trénovat i schopnosti rešerše, vyhledávání informací, institucí a zdrojů. Samozřejmě ne vše , co bylo nalezeno, je také opravdu užitečné ale to si každý, kdo zůstane aktivní, sám už prověří.
Pasivita, pohodlnost, to přináší vždy smůlu.
Podle zdejších příspěvků se zdá, že o kritickém myšlení hovoří diskutující, kteří jsou svým způsobem uvažování kritickému myšlení právě nejvíce vzdáleni ...
To je hluboká myšlenka. Ještě ji zkuste rozvést.
Ano, a aby se dalo kriticky myslet, musim mit urcity rozhled a vedomostni zaklad, abych mela ten kriticky rozbor na cem zalozit. Predstava, ktera se celkem implicitne rozsiruje od expertu z EDUinu apod., tj. ze skola deti prilis zahlcuje informacemi a memorovani neni potreba, kdyz se da vsechno najit, je paradoxne v rozporu s jejich propagaci kritickeho mysleni. Ja osobne si navic myslim, ze kriticke mysleni prichazi i s vekem a nejakymi odzitymi a prozitymi skutecnostmi.
To jsou poměrně přesně hodnoty, postoje a způsobilosti, které děti dokázala naučit širší rodina, dokud ještě existovala. Pochopitelně čtyřicetiletý prvorodič zvlášť, zvlášť když má oprávněný pocit, že k nim ještě sám nedoputoval, hledá pomoc kde se dá. Nicméně to není zdaleka největší průšvih. Daleko větší spočívá v tom, že tihle zoufalci nemají sebemenší potenciál předat dětem cílevědomost, sebedisciplínu, usilovnost, odolnost. Pak máme jako civilizace soutěžit s Číňany.
Pěkné.
A pak máte učitelé, kteří ani nestihnou kus osnov a je jim to jedno. Nebo ani nechtějí čtenářský deník, takže deti nečtou. O čtení s porozuměním ani nemluvím atd.
Takže buď máte denně třeba 2 h čas dohánět, aby se dítě dostalo pak na jinou školu nebo má dítě reálné horší výuku než já před 35 lety...
Typický projev rodiče, který se není schopen postarat řádně o své dítě a svádí to na školu. Jestli Vaše dítě nečte, není to chyba školy a ani vymáhání čtenářského deníku s tím nic neudělá.
Řešit nespokojenost s výukou lze spoustou jiných způsobů, než jenom přehazovat dítě do jiné školy.
Svádění vlastních nedostatků na školu je ale přece tak jednoduché, že ano.
To nemusí chodit do školy, na to stačí vysoká škola života, dneska je víc kritiky než vědomostí.
Ano, "vyhodnocovat" nejlépe kriticky, sice bez (základních) znalostí - stačí přece to, co hodí gúgl jako první...
je komické a vlastně celkem typické pro velkou část populace adorující tzv. kritické myšlení, že jim nedochází nutnost znalostní báze pro kritické myšlení.