Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Diskuse k článku

I otec má právo strávit s dítětem Vánoce, rozhodl v kauze Ústavní soud

Také otec by měl mít možnost trávit se svým dítětem Štědrý den, uvedl Ústavní soud v novém nálezu. Pokud spolu rodiče nežijí, mohou se o Vánocích v péči o dítě prostřídat v sudých a lichých letech. ÚS zrušil rozsudky Krajského soudu v Českých Budějovicích a Okresního soudu v Písku, zdůraznil právo na rodinný život a právo na péči o děti i jejich výchovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V71a96l73e70n54t98i48n 67P11a60p42a38z51i48a84n 6896304861871

To chápouVvšichni, kromě debilních pseudoexpertů z OSPODRv a převrácených soudců[>-].

+4/−1
1.12.2017 13:02

Š37á30r98k95a 58K98o68l45á57č23k34o72v63á 8966473829

Nepochopim dve veci.

Proc se nemuzou rodice dohodnou a musi o styku rozhodovat soud. Neumim si predstavit mit soudem narizene, kdy muzu videt tatu/mamu. To jindy mimo tyto dny nejde? Kdyz se maji chut neplanovane videt, nebo je nejaka akce? Proc se na tom proboha rodice neumi dohodnout sami. Vidat se operativne, podle potreby, podle casu, podle chuti, podle volna.

A za druhe nechapu, proc se po rozchodu jeden z rodicu musi odstehovat na druhy konec republiky. Oba zili na stejnem miste, kde maji urcitou komunitu znamych i praci. Co donuti cloveka se odstehovat tak daleko, kdyz vi, ze tim opousti dite, kteremu nebude nablizku podle potreby (nebo ze se vedome odstehuje s ditetem tak daleko od druheho rodice.)

+2/0
30.11.2017 22:38

K37a83m10i73l97a 35K59a46l73e29n25s69k64á 9246577207828

Ve většině s Vámi souhlasím. A ano je ideální pokud oba rodiče zůstanou ve stejném regionu aby se mohli o dítě oba starat. Leč cesty osudu jsou nevyzpytatelné a občas to tak prostě vyjde, že se jeden musí odstěhovat dál. Důvody mohou být různé. Za prací, za novým partnerem, partnerkou atd.

0/0
30.11.2017 22:44
Foto

J26a53n37a 71M11a24j71o85v62á 4905532766863

Jasně, pak se ale musí domluvit, (ten, kdo se stěhuje), není přece u normálních lidí důvod, aby se kvůli vánocům tahali po soudech.

0/0
1.12.2017 8:15

I77v41a13n65a 56N16e29j22e89d11l69í61k31o39v82á 6978794423643

Ono to může být s tím stěhováním i jinak. Oni se třeba potkali někde na nějakém třetím místě /třeba v Praze na studiích/, každý byl odjinud a pak se prostě ten otec vrátil do svého původního místa bydliště...

Někdy je to lepší, když je ten druhý rodič daleko, ale to jen v některých případech, například když je ten rodič bez zájmu o dítě...

0/0
1.12.2017 10:02

D23a88v47i52d 19M20a36c68k38ů 8870449440151

Šárko, problém vznikne tehdy, když se jeden z rodičů NECHCE za žádnou cenu domluvit, vše od toho druhého apriori neguje a chce ho z života dítěte prostě vytlačit. Důvodů k tomu může být mnoho, základní bude asi ten, že spolu už ti dva lidé nežijí jako milující partneři, ale že se rozešli, a proto se třeba takto jeden druhému mstí nebo jen dělají naschvály Rv

+2/0
1.12.2017 11:12

K68a86m51i82l65a 98K66a51l90e70n36s51k67á 9196787837878

Určitě správné rozhodnutí soudu. Ale nejlepším řešením ( pokud jsou k tomu podmínky a schopní rodiče) je stejně buď střídavá péče, nebo nějaká společná péče po vzájemné dohodě. Ono ani pro matku není výhra když má dítě ve výhradní péči a to se všemi i negativními starostmi, zatímco tatínek si ho užívá jen občas o víkendu a je tak většinou za toho hodného taťku u kterého mají děti volnější režim. Já jsem pro spravedlivé rozdělení péče a to i starostí i radostí ;-)

+3/0
30.11.2017 22:22

J87a82n 57T88a63r97a39b87a 4936546309469

Střídavka je OK, ale 180km vzdálenost je docela problém.

0/0
30.11.2017 23:33

R90o34b54e66r63t 92L44a87u10e41r 5794750236310

Střídavka je určitě nejlepším řešením, ale asi né na vzdálenost 180km. V rámci jednoho města/vesnice/sousední vesnice..... je to ale nepochybně OK.

0/0
1.12.2017 10:10
Foto

A28l20e11š 51H10o56d84i50n10a 9600869268144

Lze nastavit asymetrickou střídavou péči, např. jeden rodič každý prodloužený víkend + nějaké všední dny s domácí výukou dítěte, druhý rodič všechny ostatní všední dny. Možností je samozřejmě více. Primárně by to samozřejmě mělo jít k tíži toho, kdo to způsobil, tedy kdo se takto odstěhoval.

0/0
6.12.2017 0:58

M88i21c93h71a53e46l14a 10P46l80a83n13á 2263447953877

Rodiče, kteří se ani po rozvodu nejsou schopni domluvit na společných Vánocích kvůli dětem, stojí za starou belu.

+3/0
30.11.2017 18:41

K55a12m80i74l 41N78o29v86o52t54n72y 4616495332920

By se treba mohli domluvit a travit vanoce spolu, kdyz jim tak strasne jde o dite. Ono totiz po tom touzi take.

+2/0
30.11.2017 18:53
Foto

J79a46n87a 55M75a15j69o36v39á 4185312806393

Tak jsme to měli, protože to chtěly děti.

0/0
30.11.2017 22:41

K26a47m82i22l87a 62K53a58l15e51n71s19k91á 9176297987728

A co když každý z partnerů má další novou rodinu? Tedy pronajmout si na vánoce velkou chatu a trávit je obě rodiny pospolu? Jo možná by to bylo fajn, ale ne u všech by to dobře fungovalo ;-)

0/0
30.11.2017 22:48

K52a59m22i86l 14N65o37v88o29t82n85y 4756515652200

Tak kazde rozhodnuti sebou nese dusledky. Neexistuje zpusob, jak to vsechno vybalancovat. Kdyz opustim jednu rodinu, zalozim si druhou, tak proste musim nest dusledky toho, ze jsem to udelal a treba se holt vzdat i vanoc s ditetem z prvni rodiny.

+1/−1
1.12.2017 9:17
Foto

M97i88c69h14a70e60l72a 86V78í44t73k94o25v45á 83M96i49k36u65d65í71k67o51v21á 2819556328678

To je velký nesmysl..... "třeba se holt vzdát i Vánoc s dítětem...." je to velmi sobecké a vy jste tomu dítěti morálně a otcovsky povinen vyjít maximálně vstříc... tzn pokud se třeba odstěhujete k nové rodině, tak prostě strávíte den na cestách mezi původní a novou rodinou. Ale to, že se rozvedete není důvod vzdát se dítěte z první rodiny. Následky totiž nenesete VY, ale hlavně to dítě, které za NIC nemůže Je to v tu chvíli pouze a jen o vás, vašem pohodlí a vašem rozhodnutí. Jsem rozvedená a mám rozvedené rodiče, ale tu vaši napsanou větu by si dovolil říci ať už bývalý manžel, nebo můj otec jen jednou... zní to jako, že jste si pořídil "novou" rodinu, "nové" dítě a jelikož já jsem to "staré" dítě, z "minulé" rodiny, tak mám smůlu. Tohle mi jeden z nich říct, tak to potom bude mít opravdu nedozírné následky a pak už jen pro NĚ, nikoli pro mě.

0/0
1.12.2017 10:11

K78a67m81i63l84a 61K20a12l47e24n37s21k78á 9716427517408

Ano stojí, ale bohužel je takových minimálně polovina. Co s tím? Skládat před pořízením potomků nějaké zkoušky způsobilosti k tomu ;-)

0/0
30.11.2017 22:46

B69ř21e52t44i85s45l48a84v 10H48a39m47p57l 6326251374142

Pořád se tady mluví o domluvě mezi rodiči. To je ovšem dost těžké, když "výhradní majitelka" dítěte chce, aby bylo vše po jejím, na city dítěte se v podstatě neohlíží a jde jí jen o mstu za křivdu na ní spáchanou...

Pánům asi netřeba vysvětlovat, co dokáže žena jimi opuštěná...

Tak to většinou bývá, pak přicházejí soudy, spory o peníze a v zásadě jde jen a jen o mstu za ono opuštění...

Ne každému se povede, toto vše vydržet, vytrvat a své dítě neztratit, vyžaduje to velké úsilí a velmi mnoho trpělivosti a řekněme si upřímně, také peněz, které by se daly použít ve prospěch dítěte úplně jinak....

+6/−3
30.11.2017 16:13

D18a21v62i20d 20M63a35c81k58ů 8340989530851

Někdy to vyžaduje přijmout jen fakt, že ta původní rodina už neexistuje, že díte je svěřeno do péče jen jednomu z rodičů, z čehož vyplývá, že se na jeho výchově v reálu nikdy nemohou oba podílet stejnou měrou a tak, jak si představují. Vždy bude jeden upozaděn a nedá se s tím nic dělat, vydupání si za každou cenu svěření do společné péče není řešení, i když si to to naši někteří otcové/fanatici myslí...

+7/−3
30.11.2017 16:34

T98o35m98á80š 21H43o79l32e92k 5315420771837

A nejsou spíš fanatičky ty matky, které chtějí dítě do své výhradní péče ? Asi ano.

+4/−4
30.11.2017 16:41

M23a80r63i88o 91T22r82n73k63a 6310883308590

Mama je mama. Ked si ublizia hadaj koho volaju.

+3/−1
30.11.2017 17:59

J57o27s62e36f 20P49o41s23p48í14š47i76l20í81k 5578811240886

vše je o domluvě.

Ale ruku na srdce, fanatikové jsou především ženy. Co ty dokáží udělat pro to, aby chlap své dítě vůbec neviděl!!!! a jakým způsobem toho tatínka u dítěte očerňovat.

A pak ta ministrně Marksová? bude brát neplatičům alimentů řidičáky. Kolik těch dlužníků jsou dlužníci jen proto, že své dítě třeba rok neviděli.

Je jasné, že někdo bude upozaděn, ale všeho s mírou.

+3/−5
30.11.2017 16:47

T29o42m35á49š 53H27o68l42e86k 5695210451137

pokud se otec nemůže se svým dítětem stýkat, neměl by jeho výživu nic platit.

+3/−2
30.11.2017 16:51

J19o60s61e84f 62P69o66s21p92í46š70i74l76í26k 5228811390356

dříve tohle platilo, dnes nikoliv. V mém okolí je hodně tatínků, kteří své děti nemohou vidět. Matka se zcvokla a ani opakované soudní rozhodnutí tu matku nepřesvědčilo.

Když otec neplatí, jde do vězení. Když matka nedá dítě otcovi ani na jednu hodinu, ačkoliv to má přikázané soudem, nedostane ani pokutu.

Zákony se změnily z Topolánkovy vlády. Od té doby si matky mohou dělat co chcou a soudy a ospod jim jde na ruku. Alespoň u nás v Přerově.

A že těch případů je!

+1/−2
30.11.2017 16:56

K91a49m41i69l86a 33K17a72l44e66n77s62k70á 9116137107378

Neházejte špínu jen na ženy. Ono je to tak napůl. Někteří otcové zas o výchovu ani nestojí, byť matka by byla ráda kdyby jim dítě mohla svěřit. Ono totiž ta výhradní péče ani pro tu ženu není ve finále výhra.

+2/0
30.11.2017 22:19
Foto

J25a57n95a 93M21a56j77o36v95á 4645742756113

Máte pravdu. Špatně je ale to, že se k péči o děti poměrně často nedostávají ani ti otcové, kteří se o ně starat chtějí. A to je špatně.

O tom, že k péči nikoho donutit nelze není vůbec sporu.

0/0
30.11.2017 22:43

B56ř59e56t44i29s94l71a49v 72H38a76m88p34l 6106421394752

Takhle to nevidím, platit se má. Je ovšem pravda, že to bývá zneužívané..

0/0
30.11.2017 17:23

A68l71e76š 87K95o33z42e40l80s91k62ý 5431900670414

Dítě není věc za jejíž zapůjčení se platí.

+2/0
30.11.2017 17:30

S95y42l19v27a 16Š35p81o17r38k87o52v29á 9286159850564

A co si takhle vybírat matku svých dětí zodpovědně?? Tedy ne zlatokopku nebo morálně pokřivenou ženskou, co si vezme dítě za rukojmí? problém je v tom, že nemalá část pánů vidí hlavně to, jak dotyčná vypadá či jaké je to s ním v posteli - ale její morální hodnoty začne zkoumat až v okamžiku, kdy se s ní chce rozejít - a má už s ní děti... a pak se diví a stěžují si.

Ale jak už jsem tu psala - každý soudce vám řekne, že cca 70 % rodičů se dohodne - ovšem těch zbylých 30 % zásobuje soudy (či dokonce policii) prací a média srdceryvnými příběhy (a to jak ženy, tak muži)

+3/0
30.11.2017 17:34
Foto

J45a95n30a 95M13a98j23o59v35á 4235132486133

No jo, to je pravda...jenže, jak se máte domluvit, když ten druhý roky nechce, protože se mu to nevyplatí a je v zásadě nepostižitelný? To nejsou vymyšlené, ale skutečné příběhy, skutečné životy a rozbité životy dětí i dospělých. Žádné domluv se nemusí platit ani pro lidi, kteří se jinak domluví úplně s každým.

0/0
30.11.2017 17:52

S18y16l80v69a 45Š91p90o89r24k33o49v85á 9636479980534

ale to je opravdu řešení důsledku - jenže řešit se musí příčina - tedy zodpovědný výběr matky/otce svých dětí. A pokud udělám chybu a vyberu si nezodpovědně, tak to pak nesvádím na druhé (na partnera či na soudy). A věřte mi, že mluvím z vlastní zkušenosti, taky jsem si poprvé vybrala špatně - ale jak tehd,y tak dnes vím, že to byla moje chyba, a proto jsem se s ní talé musela vypořádat (i když to nebylo vůbec lehkéú - a ne brečet, jak jsou všichni oškliví a ubližují mi

0/0
30.11.2017 18:14
Foto

J14a23n35a 93M45a27j46o70v71á 4375962296593

I já mluvím y vastní zkušenosti. Dvojnásobné. Nejdřiv jsem si blbě vybrala a musela jsem se s tím vyrovnat. Zůstala jsem na děti úplně sama, ale (ač bez jakékoliv podpory a bez koruny výživného) mohla jsem je vychovávat. O pár let později si špatně vybral můj manžel. A od té doby vím, že diskriminace otců je realita, že otec se těžce domáhá kontaktu se svými dětmi, když matka nechce, i kdyby nosil svatozář. Když nezaplatí výživné, je oheň na střeše a exekutor v kuchyni (nikdy se to u nás nestalo), zato matka platit v zásadě nemusí. A tak se může jen dívat, jak se (všichni) řítí do maléru právě kvůli aktivní podpoře státu.

Žiji v tom a stále to pozoruji s nesmírným údivem. A na stát se opravdu ZLOBÍM, i když v našem případě už plynutí času a okolností způsobilo, že pomoci není. Proto o tom mluvím a mluvit budu. Protože ta zkušenosti je důležitá.

0/0
30.11.2017 19:18

I90v91a32n43a 13N29e80j70e59d82l22í93k65o30v71á 6798194483603

Chápu, že ne každý otec po rozvodu toleruje svou bývalou ženu.

Ale je taky spousta nadsamců, kteří si za rozvod můžou sami a neuvědomují si, že vymáháním styku s dítětem u soudu tomu dítěti mohou škodit, protože to dítě vidělo tatínka mamince i sobě jen ubližovat a nemá k němu silné citové pouto.

Berte to prosím jako jednu z možností, které mohou nastat....

0/0
1.12.2017 10:07
Foto

L24u15d31ě98k 77M53a66z89u68c20h 8973174945712

Nevím, já jako malé dítě bych chtěl trávit štědrý den především doma.

+6/−1
30.11.2017 16:06

T40o32m40á26š 51H59o28l27e82k 5545400221987

Ale vždyť to dítě bude přece doma, s tátou.

+1/−1
30.11.2017 16:52
Foto

L89u61d88ě45k 15M53a69z92u53c89h 8463394215592

Tak pokud to bere jako domov... v pořádku. Dost o tom pochybuju - a je jedno čí je to vina - jeho ne. Nechtěl bych mít dva domovy.

+1/0
30.11.2017 18:28

D60a75v27i32d 35M97a40c62k66ů 8870429950321

Domov je jenom jeden, ne dva, i když to tak oba rodiče chtějí.

+1/0
30.11.2017 18:48
Foto

J76a68n65a 53M87a92j93o29v45á 4285592666853

Malé dítě chce trávit vánoce s oběma rodiči.

0/0
30.11.2017 19:19
Foto

L62u47d72ě61k 23M87a15z32u92c63h 8933764525972

no tak dobře. ;-D

0/0
30.11.2017 20:04

R43o36b93e10r12t 18L31a91u34e87r 5454570466270

Já jako malé dítě chtěl trávit štědrý den především s rodiči, nejlépe oběma. Jednou jsem jako malé dítko štědrý den s rodiči trávil na horské chatě na výletě a žádné trauma z toho, že nejsem doma, jsem si neodnesl.:-P

0/0
1.12.2017 10:14
Foto

L39u25d57ě67k 64M49a44z92u89c15h 8743544895982

reagoval jsem na to, když to s oběma nejde. a také na to, že všude v komentářích jsem četl, co chce otec, co chce matka. s rodiči na horské chatě je samozřejmě jiný případ.

0/0
1.12.2017 10:33
Foto

M83a14r70e76k 44B93a60š92i51s27t56a 7573642703230

S jednou soudkyní z Krnova mám velmi neblahou zkušenost, podle jejího výkladu nelze její práci nahrávat.Až poté co jsem si její pojetí zákona vyjasnil přes Krajský soud začala pracovat jak měla. Najednou rozsudek v dikci zákona.

+1/0
30.11.2017 15:55

T91o76m16á36š 21H13o63l50e45k 5885350571287

Zlovule soudkyn je běžná. Je třeba si stěžovat, stěžovat, odvolávat se a trvat na právu.

0/0
30.11.2017 16:04

J31o17s29e27f 67P23o51s66p46í73š39i21l17í83k 5738791160876

jeden kolega už to chtěl řešit, ale žádný právník na Olomoucku do toho nechtěl jít - stěžovat si na soudce

+1/0
30.11.2017 16:11

T19o12m11á16š 16H97o44l64e40k 5405190561617

Je alarmující, že tento zcela jasný případ neuměly správně vyřešit soudy nižších instancí a musel ho řešit Ústavní soud. To něco svědčí o úrovni naší justice

+5/0
30.11.2017 15:43
Foto

L91u98k39á42š 62N92o66v58o51t98n31ý 6556137758258

Zajímalo by mne kolik soudců z nižších instancí byly ženy. V této oblasti panuje jasná diskriminace mužů.

+2/−2
30.11.2017 15:46

T14o28m88á70š 39H10o26l54e26k 5255100301817

Ta genderová diskriminace tam bezpochyby je.

0/−2
30.11.2017 15:58

B13ř81e21t56i89s21l46a21v 77H51a21m85p48l 6396661134792

To je pravda a zdaleka se to netýká jen případů s dítětem. Mohl bych dlouze vyprávět..

0/0
30.11.2017 16:16
Foto

J60a13n32a 29M59a22j50o48v26á 4605752536223

žádná diskriminace, oni to muži prostě dělat nechtějí.

+2/0
30.11.2017 17:53

H27e61l71e83n54a 69K86a73v64k91o38v13á 5366763770836

Dítě má právo na oba rodiče.A pokud ho mají oba opravdu rádi,pak se nemusí tahat po soudech a rozumně se domluvit. Ale z praxe spíše vyplývá, že těch rozumných rodičů není většina.A na tuhle neschopnost doplácí především dítěV

+9/0
30.11.2017 15:27

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Najdete na iDNES.cz