Nově zavedené jednotné oblečení má přispět ke zlepšení celkového vzhledu úřadu. Stejnokroj tvoří elegantní tmavě modrá vesta a šátek nebo kravata ve žluté barvě s logem města.
"Nové oblečení má sjednotit vzhled pracovníků přepážkových hal, lidé budou také přesně vědět, na koho se třeba mají obrátit s informací. Jednotné oblečení ale také souvisí s firemní kulturou, identifikují se se zaměstnavatelem. Například na kravatách bude logo města," uvedl mluvčí libereckého magistrátu Martin Korych.
"Takzvaný dress code je celosvětovým trendem v mnoha firmách, u nás je znám především z bankovních institucí nebo pošty," dodal tajemník magistrátu Marek Řeháček. Podle něj však radnice nechtěla jít směrem ke klasickým drahým uniformám. "Šlo nám spíše o výrazné a jednotící prvky," vysvětlil tajemník.
Uniformy přišly na 66 tisíc
Stejnokroje už obléká 35 pracovníků za přepážkami. Jejich pořízení stálo radnici 66 000 korun.
Z výběrového řízení vzešel vítězně návrh studenta Technické univerzity v Liberci z textilní fakulty. "Student závěrečného ročníku, který oblečení navrhl, je z katedry designu, oboru výtvarné zaměření. Celá katedra je velmi úspěšná, oslovila ji například i Česká pošta. Velmi oblíbené jsou například i veřejně přístupné přehlídky bakalaureátů v Severočeském muzeu," připomněla Jaroslava Kočárková, mluvčí Technické univerzity v Liberci.
Zatímco ve stejnokrojích už úředníci pracují, novou pracovní dobu teprve přinese nový rok. Liberecký magistrát bude od 2. ledna otvírat o půl hodiny dříve, lidé si tak budou moci své záležitosti vyřídit cestou do práce.
Každý den mimo neděle budou úředníci začínat už v 8.00 a nikoli až 8.30 jako dosud. Důvodem je snaha rozšířit pro veřejnost možnost vyřídit si na magistrátu nejběžnější úřední záležitosti.
"Průzkumy ukázaly, že lidé mají zájem vyřídit si své věci ráno, když jdou do práce," vysvětlil mluvčí Korych. Nová pracovní doba včetně sobotních úředních hodin dopoledne bude platit nejen pro přepážkovou halu Nového magistrátu, ale také registr vozidel. Ten od prosince sídlí v budově bývalého Uranu. Liberecký magistrát má úřední dobu každý pracovní den v týdnu a od března také v sobotu dopoledne.
"Úřední soboty fungují od března tohoto roku a setkaly se s velice pozitivním ohlasem veřejnosti. Počet klientů, kteří využili služeb přepážkových oddělení magistrátu o víkendu, neklesá pod sto osob. Úřední soboty proto zachováme," doplnil mluvčí Korych.
Jak uvedl, ubylo naopak klientů, kteří přicházejí večer, proto se úřad rozhodl posunout konec pracovní doby úředníků v pondělí a ve středu z 18.00 na 17.00. V ostatní dny zůstane zachován.