- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Učitelé se do žádných škol vracet nechtějí. Co si budeme nalhávat jsou vesměs jen neskutečně líní.
Pokud pominu, že e ještě jedná o udavače a velmi pokřivené diskutéry, tak mají pocit, že všichni kolem nich jsou jen jejich žáky, kteří je musí vždy poslouchat.
Proto je vesměs každý kantor po 10letech ve škole pro praxi naprosto nepoužitelný.
Za m bych jim za čas co jsou doma stál platy na 60% a to bychom koukali jak by chvátali učit.
Covid je chripka, ktere se dostalo moc pozornosti. Predloni byla zase chripkova epidemie, kolik lidi se tak hrozne balo?? Deti do skol. Nepotrebujeme dalsi volice ANO.
Jsem pro ,aby se učitelé platili od počtu odučených online hodin a uvidíte ,jak to dětem najednou vše půjde.
Myslíte tu frontálku, kdy dítě "nemůže mít zapnutou kameru ani mikrofon kvůli technickým problémům", fyzicky nesedí ani u počítače, ale počítač je do hodiny připojený? Tak to jo, to těm děckám půjde samo...
Pokud naši občané považují nahlášení kontaktů jako udávání, tak je holt trasování nerealizovatelné.
Já bych taky nechtěla, aby mě někdo hlásil ... jsem ochotná být s dětmi v dobrovolné karantene, ale tahat je někam na testy, kde se případně leda tak nakazí a nechat jim šťourat do hlavy nechci. Navíc dneska muzu být negativní zítra ne... v tomhle smysl nevidím
Žádná novinka, kde je víc lidí /škola, práce,doprava/, je víc přenosů a nakažených. Virus je chytrý!
Distanční výuka je zlo, máme šesťáka (začíná třeba fyzika, že jo..) a je to horor. Škola to řeší přes 3(!) různé softweary (bakaláři, teamsy, ms office či co), z nichž jeden je pomalejší a sekavější než druhý, zmatečně zadávané úkoly i online výuka, soustavné problémy se spojením.. Ale hlavně, že se klasifikuje něco, co ty děti nikdo nenaučil. Navíc je mu víc než 10, takže je na to celý dopoledne sám a v podstatě řeší IT problémy (a to není žádný ňouma v tomto), než učivo. Ale jakmile něco nemá, hned je kule nabo N.. Jen to těm dětem znechucujete a naučíte je úplný ... Nic! VRAŤTE DĚTI DO ŠKOL, mají na to právo!
Na druhou stranu - schopnost řešit IT problémy se dnes na trhu práce cení víc, než schopnost vypočítat hydrostatický tlak. Tak třeba ta distanční výuka bude alespoň k něčemu dobrá.
Ale jinak samoržejmě souhlas - děti patří do škol a na kroužky a politici by mli dělat vše pro to, aby zajistili bezpečný návrat dětí do norálního života. Jak politici řešili celé jaro, jestli dřív otevřít kadeřnictví nebo tetovací salón, bylo opravdu ukázkou bezbřehého pohrdání vzdělaností.
Covid je na ustupu ale kokpr nam tu zacina radit.
Jestli jsou ZŠ a MŠ problémové místo nebo ne, nedokáži objektivně posoudit, nejsem epidemiolog. Ale přijde mi, že školství jako resort zaspalo. A to nejen současná vláda. Krizové plány tady existují desítky let. Doba se změnila, ale plány na výuku asi moc. Tipuji, že školství tam pořád má, že výuka bude probíhat v protiatomovém krytu... V dnešní době bych očekával, že budou mít strategii, která bude specifikovat, co je nutné odučit v daných, např. 3letých, blocích bezpodmínečně, co lze vypustit (a nechat na příznivější dobu). Ale také určené, co učit prezenčně a co lze zvládnout na dálku. Když se podívám zpětně na učivo ZŠ, tak ho bylo až "zoufale" málo. Přesto jsme trávili někdy i sedm hodin denně ve škole. Jenže polovina byly různé výchovy a druhá polovina bylo nekonečné opakování triviálního učiva, protože už v 90. letech byla na vesnické základce vlastně "inkluze".
Takže ano, první a druhá třída by se měla opět rozběhnout co nejdříve prezenční formou, ale tak aby se probralo to nejdůležitější, bez čeho se v dalších ročnících žáci neobejdou. Další látka se dá přesunout nebo vynechat, protože se na druhém stupni bude stejně probírat znovu. Určitě nad rámec běžných osnov zařadit práci s počítačem - myšleno PC, ne tablet - aby později děti uměly samostatně pracovat s programy pro distanční výuku.
Vyšší ročníky prezenčně jen to, co je nezbytně nutné. Druhý stupeň a středoškoláci by už měli zvládat studovat, ne se jenom učit. Ostatně, i pracovní svět se změnil a asi se už nikdy nevrátí zpět tak, jaký byl před covidem, takže se alespoň budou připravovat na skutečný svět.
Na odlehčenou. Pamatujete si také na ten šok, když jste přišli na střední školu? Ve většině předmětů se učivo ZŠ zopakovalo během 14 dnů, někde se odbylo jenom srovnávací písemkou... A např. fyzikář: "Zapomeňte všechny ty dětské pohádky o tom, jak šla fyzika na vandr. Začínáme od nuly." :)
Snad aby si místní kritici pedagogů přelouskali aktuální studie z USA a IZraele o úloze dětí v přenosu COvid, ale jinak fobrý.. Ve zkratce, pokud se stát vykašle a zrezignuje na sstematické testování a opatření ve školách, jsou děti vysokým rizikem. Jsou naprosto bezpříznakové, třebaže produkuji maximum viru. Takže, pokmud chci otevřít školy , je nutné pracovat systematicky, testovat, trasovat a to i děti. JInak budem cyklicky školy zavírat a otevírat podle peidemiologické situace
Ona ta odborná literatura není vůbec jednotná v hodnocení vlivu dětí v dynamice epidemie a výsledky se mezi studiemi zásadně liší. Je to dáno i tím, že efekt zavření škol v sobě neoddělitelně zahrnuje i to, že řada rodičů nemůže jít do práce a i kontakty mezi učitely navzájem (kterých je jen v regionálním školství nezanedbatelných 135 000) ustanou.
Ve Švýcarsku klesl počet nově nakažených oproti minulému týdnu o 8%. Zdroj srf.ch
A to přesto, že školy zůstaly otevřené.
Zavřené jsou jen vysoké školy.
Ovšem jakou má Švýcarsko věkovou strukturu učitelů? Asi tam není půlka učitelů ve věku nad padesát a pětina pracující důchodci?