Zadavatel reklamy, majitel restaurace ve Špindlerově Mlýně, na které je reklama umístěna, však radě vzkázal, že jejím rozhodnutím není vázán. Zda reklamní plakát stáhne, či nikoli, se prý rozhodne pouze on sám.
Rada nemůže stažení plakátu vymáhat právně. "Silou" svých členů mezi které mimo jiné patří zástupci největších českých reklamních asociací, Česká televize, Nova i Prima - však může doporučit zadavateli, aby kontroverzní reklamu stáhl.
Sám Klaus řekl, že reklamu nechtěl dělat lyžím, ale restauraci, na které je billboard umístěn.
Celou věc pak považuje za "mediální vášeň". Podle svých slov prý Klaus počítal s tím, že se o jeho reklamu budou zajímat média, ale nikoliv v takové míře. "Myslel jsem, že to bude atakováno, jako že Klaus si zase vymýšlí speciální typ volební kampaně. Ale že to bude pochopeno takto! Netušil jsem, že jeden billboard může vyvolat takovou odezvu," řekl na začátlu ledna.
Kolem reklamy se strhla také diskuse, zda Klaus neporušil zákon o střetu zájmů. Například advokát Kolja Kubíček se domnívá, že k porušení zákona došlo. "I přesto, že Klaus za billboard nedostal zaplaceno, měl z plakátu jiný majetkový prospěch, protože by asi za jiných okolností nebyl na billboardu. Jinak by za to musel zaplatit," tvrdil Kubíček.
Klaus však tuto otázku naprosto zavrhl. "To považuji za naprostý nesmysl," tvrdí. Zadavatelem reklamy byl dovozce lyžařského vybavení Völkl Albert Prince. Restauraci ve Špindlerově Mlýně pak vlastní společnost Erpet.