Čtenáři rozhodují mezi sedačkami ze dřeva a klasickými plastovými sedačkami s látkovým potahem a polstrováním. U čtenářů iDNES.cz je jasným favoritem dřevo.
Dopravní podnik uvažuje o možnosti vrátit se k tomuto materiálu kvůli stížnostem cestujících na látkové sedáky. Ti je označují za nehygienické a poukazují na to, že sednout si na ně někdy vyžaduje velké sebezapření a silný žaludek.
. Vyberte sedačky pro tramvaje zde |
"Víme i o extrémních případech, kdy sedačka byla pomočená. Na barevném látkovém potahu tato 'nehoda' nebyla na první pohled patrná a cestující to v mnoha případech poznali až poté, co dosedli," řekl iDNES.cz ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák.
V novém typu tramvaje Škoda 15T, pro kterou plzeňská firma Škoda Transportation zvolila obchodní název ForCity, bude 61 míst k sezení. Sedačky budou rozmístěny po nebo proti směru jízdy, chybět budou příčné lavice, které jsou v tramvajích 14T (Porsche).
Autorem designu je architekt Patrik Kotas. "Řešení interiéru i exteriéru je postaveno zejména na principu vizuální lehkosti," říká autor návrhu. - Podívejte se, jak vypadá nová tramvaj pro Prahu
Další informace o nové tramvaji a jejím vybavení najdete na Skoda.cz a DPP.cz.