Na poštách se sice prodávají pouze občanské (tedy nezvýhodněné) kupony, pokud by se však zákazníci Dopravního podniku rozprostřeli na více prodejních míst, čas by ušetřili všichni.
Kromě téměř stovky pražských pošt je podle webových stránek dopravního podniku k dispozici 30 přepážek v metru, centrální dispečink v ulici Na Bojišti a čtyři infocentra.
Zájem o kupony kolísá i mezi prodejními místy v metru, jak se během týdne ukázalo například na frontách ve stanici I. P. Pavlova a takřka opuštěném Vyšehradě.
"Fronty vznikají také proto, že jsou lidé zvyklí chodit na jedno místo a k tomu v podobnou dobu - když mají v poledne v práci přestávku," říká mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.
Možnost krátkodobého stažení revizorů z terénu, než si lidé nové kupony pořídí, Dopravní podnik odmítl.
On-line nákup se stále připravuje
V nákupu kuponů se chystá revoluce podobná zavedení kupování jednotlivých lístků přes SMS. "Spolu s novým webem chceme umožnit zákazníkům pořídit si kupon přes internet," přiblížil vizi ředitel marketingu a komunikace Dopravního podniku Jan Svoboda.
Podle něj zatím odborníci studují, jakým způsobem on-line nákup kuponů technicky vyřešit. Pokud nenastanou potíže, mohli by si stávající majitelé průkazek Dopravního podniku zajišťovat přes internet kupony už v březnu.
. SMS jízdenky mimo provozDopravní podnik upozorňuje, že o Vánocích bude mimo provoz nedávno zavedený systém SMS jízdenek. Výpadek potrvá od 24. - 26. prosince, spoléhat by na něj lidé neměli ani ze Silvestra na Nový rok. - více o SMS jízdenkách zde |