Francouzský prezident Nicolas Sarkozy prohlásil, že jde o symbolické gesto, které má přimět nejmladší občany k tomu, aby četli denní tisk a získali k němu vztah.
Zároveň poslal vzkaz mediálním domům, které se potýkají s následky světové finanční krize. V následujících třech letech tímto předplatným pro osmnáctileté získají vydavatelé velkou státní podporu.
Má to ovšem háček. Sarkozy dotaci podmiňuje přizpůsobením se digitální éře. "Média se musí zbavit starých hendikepů, projít rozsáhlou reformou," uvedl Sarkozy. Připomněl také, že tisk byl v potížích už dlouho před příchodem krize.
Například tiskárny mají snížit náklady o 30 až 40 procent, ať již pomocí personálních změn či změnou v systému odměn. Stát chce také pomáhat rozvoji internetových novin.
Součástí pomoci je rovněž odklad zvýšení cen poštovného za převoz novin z tiskáren do distribučních sítí. Naopak se zvětší objem kupovaného tisku ve státních institucích. Podporu obdrží také prodejci a donášková služba.
Většina oznámených opatření vychází z kompromisních návrhů vypracovaných na objednávku vlády více než 150 zástupci médií, tedy vydavatelů, novinářů a tiskařů.