"Důvodem, proč pražce vyměňujeme, je jednoduchý - životnost materiálu," řekla mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.
Intervaly mezi jednotlivými soupravami se neprodlouží pouze ve stanici Florenc, ale i mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavskou. Pracovat se sice v tunelu bude pouze během noční výluky, ve dne ale bude z bezpečnostních důvodů snížena rychlost.
"Rychlost je stanovena na 40 km/h, a to s ohledem na stav opravovaného úseku. Ten neumožňuje běžnou rychlost," řekla mluvčí.
Dělníci pražce nevytrhají všechny naráz, ale postupně, vždy ob jeden pražec. Tak budou postupovat, až je postupně všechny vymění za nové - betonové. Než bude nový pražec usazen, místo bude vždy pečlivě vyčištěno a penetrováno. Nakonec pak bude změřena tvrdost pražce a vyčištěn odvodňovacé žlab, který je mezi kolejemi.
Opravy čekají také trasu A
Déle si letos nepočkají cestující pouze na trase C, ale také na "áčku". Také tady budou pražce v některých stanicích měněny.
"V letošním roce ještě připravujeme výměnu pražců mezi stanicemi Malostranská a Staroměstská. Dále pak výměnu pražců mezi stanicemi Staroměstská a Můstek A. Tady budou práce probíhat prováděny i v prvním čtvrtletí 2011," řekla mluvčí