Soutěž nebudí pochyby jen svým zadáním. Hodnotící komise doporučila krajským radním, aby vybrala nabídku sdružení firem Metrostav, SMP CZ a Sudop. Ze Sudopu přišel přitom loni nový šéf Krajské správy silnic Libereckého kraje Tomáš Jakubal.
KDO V KRAJI VLÁDNELibereckému kraji vládne dvojkoalice ČSSD (15 mandátů) a Strany pro otevřenou společnost (3) podporovaná komunisty. |
"Jsem přesvědčen, že mé předchozí působení v Krajské správě silnic nemůže budit jakékoliv pochyby," uvedl Jakubal. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Martina Seppa bylo nutné na post šéfa silnic získat odborníka s odpovídající praxí a vzděláním.
Krajští radní dosud o zakázce nerozhodli. Zvláštní je, že náměstek Sepp ještě na konci listopadu tvrdil, že zakázku bude projednávat rada 30. listopadu, poté i potvrdil vítězné sdružení. V pátek obrátil a uvedl, že radní ještě konečné slovo neřekli.
Soutěž v této podobě bude drahá, míní opozice
I když nakonec o zakázce rozhodnou, bude možná ještě několik měsíců trvat, než budou moci smlouvu uzavřít. Celou soutěž z podnětu společností Skanska a Eurovia zkoumá antimonopolní úřad.
"Důvodem našich pochybností byla hlavně podle našeho názoru nepřiměřeně krátká doba na zpracování nabídky a některá kvalifikační kritéria, například neadekvátní rozsah referenčních staveb," uvedla mluvčí firmy Skanska Lucie Nováková. Například na zakázku, jejíž hodnotu kraj odhadl na 480 milionů korun, musí mít soutěžící obrat přes miliardu korun.
Opozici se nelíbí, že kraj spojil zakázku na 52 mostů do jedné obří soutěže. "Jsme přesvědčeni, že kdyby se opravy soutěžily po jedné, bylo by to levnější," tvrdí Půta. Sepp se hájí tím, že nakonec vyšla zakázka o sto milionů levněji, než kraj předpokládal.
SOUTĚŽÍCÍ FIRMYDo výběrového řízení na opravu mostů 2. a 3. třídy v Libereckém kraji se přihlásila konsorcia: Metrostav + SMP cz + Sudop (tyto firmy doporučila výběrová komise, cena 245 milionů korun) |