Nástupní zastávka Radlická, kde je projíždějící tramvaj příliš blízko nástupnímu ostrůvku

Nástupní zastávka Radlická, kde je projíždějící tramvaj příliš blízko nástupnímu ostrůvku | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Nová trať v Radlické je zfušovaná, některé tramvaje drhnou o zem

  • 27
S velkou slávou otevírali minulý pátek představitelé Prahy a Dopravního podniku novou tramvajovou trať v Radlicích. Zněly proslovy a po zbrusu nových kolejích klouzala slavnostně vyzdobená historická tramvaj. Některé modernější vozy ale na rozdíl od ní po nových kolejích neprojedou.

Dnes už sem zajíždějí běžné spoje linky číslo 7, kterou obsluhují klasické dvouvozové tramvaje a moderní vozy zvané Porsche. Obousměrné kloubové tramvaje s nízkopodlažním prostředním článkem, které si městský dopravce v posledních letech pořizuje, sem však nejezdí. Nemohou.

Po slavnostním přestřižení pásky se totiž při zkušebních jízdách ukázalo, že tyto nízkopodlažní tramvaje drhnou o plošinu na nástupní zastávce ve smyčce Radlická - tedy přesněji řečeno, projíždějící vůz je svou nízkopodlažní částí nepřiměřeně blízko ostrůvku. Při průjezdu zastávkou by dřel o beton.

Kdo udělal chybu? To se prý zjišťuje. Technici Dopravního podniku nyní zkoumají plány, zda vznikla chyba v projektu, nebo ji udělala stavební firma, nebo jestli za to náhodou nemůže zastaralá norma pro výstavbu tramvajových tratí, která s nízkopodlažními tramvajemi nepočítá.

"U každé stavby, když se předává, je určitá doba pro reklamace," nastiňuje postup Dopravního podniku jeho mluvčí Ondřej Pečený. "Pokud bude chyba na straně dodavatele, pak budeme požadovat nápravu," pokračoval Pečený. Dá se tedy očekávat, že sotva dělníci novou trať opustili, už se na ni znovu vrátí a zastávka Radlická se opět změní ve staveniště.

Mapa s novou tramvajovou tratí

Kdy se tak stane, není jasné. Dopravní podnik nemusí totiž spěchat. Na lince číslo 7 kloubové tramvaje s nízkopodlažním středním článkem nejezdí.

Oprava by pak neměla zabrat dlouhou dobu. Obrubník je totiž třeba posunout jen o pár centimetrů. Nepředpokládá se ani, že by radlická trať prožila první výluku - nástupní zastávka se jen posune a dělníci budou pracovat za provozu.

Problém s ostrůvkem není jediný, který dopravce odhalil. Den před slavnostním otevřením tratě nechal podnik stavební firmu předělat okrasné zídky uprostřed smyčky.

. KOLEJE V RADLICÍCH

Délka nové trati: 741 m
Náklady na stavbu: 510 mil. Kč
Počet nových stanic: 3
Změny v provozu:
Linka 4
- od Anděla je v ranní
špičce prodloužena do Řep
Linka 6 - z Anděla jede na
Kotlářku. V provozu v prac. dnech
6 až 21 h.
Linka 7 - z Anděla jede do Radlic


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video