Diskuze

Každá desátá nehoda je se zvěří. Nestihnete-li brzdit, srazte srnu čelně

Srážek se zvěří přibývá, loni tvořily víc než desetinu z celkových 99 tisíc nehod a byly jejich čtvrtou nejčastější příčinou. Nezřídka končí vážným zraněním posádky auta, jako víkendová nehoda na Prachaticku, kde laň prolétla čelním oknem. Právě čelní náraz přitom bývá nejlepší volbou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

M26i18r58e84k 63G58a35j92e17r

8. 10. 2017 17:12

Přiznám se, že jsem četl jenom titulek. Věděla to manželka, že je paroháč?

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
JP

i srna vas v autě zabije.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
OP

Hlavní nebezpečí není ani tak zvěř, jako nenadále brzdící řidič. Nedávno měl málem sundal nějaký pilot, když jsem to zadupnul kvůli lišce na silnici a ještě se děsně rozčiloval.

0 0
možnosti
JH

D3 mezi Bystřicí a Senohraby jeste nestoji a dlouho stat nebude :D

0 0
možnosti
MK

Ideální je používat starý mercedes, má vepředu solidní zaměřovač...:-)

2 0
možnosti
EK

jediná pomoc: lesem nejezděte rychle, hlavně v podvečer a v noci.

Letos mi před autem proběhla 1 x bachyně (selata počkala u krajnice) a 4 x srnka. To jiné roky nepamatuju.

1 0
možnosti
ID

Zatím se mi taková nehoda vyhýbá a svála Bohu nebourám.

Nedávno jsem viděl dokument, kde si zástupci BESIPu a dovozců aut s redaktorem vyměňovali názory na zastaralost vozového parku v naší republice. Ale ani od těchto pánů, ani od redaktora, natož z nějakých oficiálních míst, jsem ještě nikdy neviděl statistiku nehod, kde by bylo uvedeno číslo počtu nehod, které byly zaviněny špatným technickým stavem auta, nedej Bože stářím auta. Já jim rozumím, "plechovky" v naší chudé republice táhnou, protože na nových by se vydělalo mnohem více. Ale pokud je uvedena nějaká nehoda, v drtivé většině je způsobena vinou řidiče, občas k tomu pomůže spatný stav vozovky a nebo klimatické podmínky. Ale že bych někde v popisu nehody četl, že nehodu zavinil špatný technický stav, nebo stáří auta, tak to opravdu NE! Myslím, že pokud budeme posuzovat vliv na dopravní nehodu, potom je to Nr. jednoznačně lidská chyba (občas to vypadá přímo na úmysl), potom špatný stav vozovky a střety se zvěří, povětrnostní podmínky (tady to jde také na vrub řidiči) a nakonec možná nějaký technicky stav.

Otázkou k diskuzi je, zda nějaký "psychopat" v novém autě bude pro bezpečnost silniční dopravy mnohem lepší než slušný řidič ve starším autě. Také velkou roli hraje reakce řidiče na situaci, kdy mnoho řidičů ani nestačí dát nohu s plynu a pokud bych nezabrzdil sám s předností v jízdě, byly by obě auta na odpis. A je jedno, zad se to stane v novém, nebo starém.

Takže závěrem je tolik, že zatím žádná nehodová statistika neuvedla, jaký podíl na nehodách v kalendářním roce mají auta starší 10ti let, případně ještě starší. A kolika nehodám by se dalo předejít, pokud by řidiči jezdili jen v novějších vozech do stáří 10 let. Ale ani nejnovější bourák mi v ničem nepřidá na řidičském umění, na předvídavosti, ohleduplnosti k ostatním. Možná bude méně "čmoudu" do ovzduší, ale jak koukám na manipulace s emisemi automobilek, tak ani tady ne. Jedině že by mě nějaký ten přidaný "airbag" zachránil před smrtí.

2 0
možnosti
JV

J94a12n 80V32i92n21t26r

12. 9. 2017 11:03

V Americe jsem prakticky nikde neviděl, že by u silnice nebyl z obou stran plot. Myslím, že by nemusel být takový problém udělat něco takového i u nás, alespoň v úsecích, kde dochází častěji ke střetu se zvěří.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

„Loni se v Česku stalo 10 917 nehod se zvěří, z toho ve 10 448 případech šlo o lesní zvěř.“

„Na Agronomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně spočítali, že pod koly aut v Česku ročně skončí zhruba 140 tisíc zajíců, kolem 130 tisíc srnců, 39 tisíc bažantů a po necelých dvou desítkách tisíc kun, lišek či divokých prasat.“

Nějak mi ty počty nesedí...

2 0
možnosti
RH

Vy po přejetí zajíce voláte policii?

0 0
možnosti