Řidič tramvají a zároveň šéf odborářů v této profesi Tomáš Stříbrný tvrdí, že téměř všechny vozy, které má Dopravní podnik k dispozici, vyjíždějí z vozoven na linky.
"Jezdíme více než jindy, stroje se rychle opotřebovávají, a navíc jezdí nacpané lidmi, čímž se přetěžují. To jsou také důvody častějších technických závad," řekl Stříbrný.
Zatímco před povodněmi bylo v době dopravní špičky v ulicích asi šest set padesát strojů, v současnosti jich jezdí denně ve špičkách sedm set osmdesát čtyři.
Na to, zda tramvaje vyjíždějí na tratě v dobrém technickém stavu, dohlíží Drážní úřad. Od něj také musí Dopravní podnik získat povolení pro každý vůz ještě dříve, než jej nechá vozit cestující.
Miroslav Košatka z Drážního úřadu připustil, že tramvaje mají nyní, kdy nahrazují metro, častěji technické závady než dříve. Zároveň však Košatka tvrdí, že je technický stav pražských tramvají lepší než kdekoli jinde v České republice.
Proč mají elektrické dráhy takové problémy? Někteří řidiči tramvají mají jasno: "Pravidelné prohlídky se odbývají, protože vozy musí jezdit co nejčastěji, nemají na ně čas," tvrdí. Svá jména však odmítají prozradit, protože se bojí postihů v zaměstnání.
Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová to popírá. "Denně, před každým vyjetím, se tramvaj prohlíží a zjišťuje se, zda je skutečně v pořádku. Po absolvování zákonem předepsaného počtu kilometrů se provádí kontrolní prohlídky a jednou do dvou let i velká technická kontrola. Ta se také dělá po každé dopravní nehodě," řekla Kuchařová.
Podle ní může za havárii, při které tramvaji ulétlo v Blanické ulici kolo, vadný materiál.