"Návrh by měl být průchozí a skutečnost by se od něj neměla příliš lišit," řekl hejtmanův zástupce Petr Pospíchal (ČSSD). Podotkl, že rozpočet pro letošní rok byl proti loňsku nižší asi o pětadvacet procent; dlouhodobé navýšení tedy činí patnáct procent. Částka pro příští rok je podle něj vysoká i v porovnání s ostatními kraji.
Pospíchal je spokojen nejen s celkovou sumou, ale i s návrhem rozdělení neinvestičního příspěvku mezi silnice první, druhé a třetí třídy. V pěti okresech Vysočiny by mělo na opravy silnic prvních tříd plynout 96,5 milionu korun a zbytek na zdevastované komunikace druhé a třetí třídy.
V kraji je celkem 93 kilometrů dálnice D 1, 445 kilometrů silnic první třídy a 4.600 kilometrů druhé a třetí třídy. Více než čtyřict procent z rozpočtu Správy a údržby silnic bude stát zimní údržba komunikací.
V červnu poslal kraj Státního fondu dopravní infrastruktury také seznam investičních priorit pro rozvoj krajské silniční sítě. Obsahoval dvaapadesát akcí, na něž by bylo zapotřebí řádově desítky miliard korun. Letos bude v kraji investována pouze miliarda korun. Radní počítají s tím, že fond vybere do rozpočtu pro rok 2002 asi deset až patnáct akcí.
Návrh rozpočtu fondu dopravní infrastruktury pro rok 2002 počítá s devětatřiceti miliardami korun. Hrazeny jsou z něj náklady na údržbu, obnovu a rozvoj silniční, železniční a vodní sítě.