Diskuze

Klienti versus cestovní kanceláře: Jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených zákazníků. Vyčítají kancelářím, že s nimi nekomunikují, že jim místo vrácení peněz nabízejí jiný termín či poukaz na koupi nového.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

25 000 za zájezd do Bulharska? Proboha za tu cenu mám týden v Karibiku se vším

0 2
možnosti
Foto

A co letecké společnosti? RyanAir do Maroka neletěl, let zrušil, peníze "slíbil" poslat, ale už 3 týdny ticho po pěšině. Máme strach, že dřív, než něco pošle, vyhlásí úpadek.

2 1
možnosti
LS

Vláda zasáhla :

České cestovní kanceláře budou moci odložit vrácení peněz za zrušené zájezdy kvůli koronaviru s odjezdem do 31. srpna. Budou vydávat poukazy.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jednani-vlady-koronavirus-podpora-podnikatelu-otevirani-obchocu.A200406_050613_domaci_kop

0 0
možnosti
RM

Lidé by se měli se svými penězi vloženými do CK rozloučit a nedělat problémy, lidé z CK jsou taky jeN lidé a potřebuji z něčeho žít.

0 6
možnosti
JM

J49a73n 62M37a73r71e66k

6. 4. 2020 13:18

A já bych navrhoval. Lidé potřebují taky ušetřit a z něčeho žít, tak proč jim ty cestovky nedají zájezdy zadarmo? ;-) To je bohužel riziko podnikání, že ne pokaždé všechno vyjde, není ta situace každý rok a snad zase tak brzy ani nebude, tak nevím, proč jim nechávat peníze.

3 0
možnosti
KJ

„Využití voucherů je doporučeno, protože vouchery podléhají pojistnému krytí cestovní kanceláře. V případě vrácení peněz a možného úpadku kanceláře to tak ale není,“ upozorňuje mluvčí agentury Invia Andrea Řezníčková.

Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit tento výrok? Nějak se v tom ztrácím. Jsou zde diskutující z řad CK, ti by mohli vědět... Děkuji předem

1 0
možnosti
BT

nejsem z CK, ale chápu to tak, že pokud budete požadovat vrácení peněz a než to CK stihne, tak zkrachuje, nedostanete nic... ale třeba to chápu špatně (a pak je ještě otázkou, jak to myslel autor textu)

1 0
možnosti
ZZ

Občanský zákoník obsahuje paragraf o tom, že:

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nadtaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody. Konec citace.

0 1
možnosti
LS

a v tom je ten problém - jak dokážete situaci do budoucna (i několik měsíců). Pocit/strach totiž nemá argumentační schopnost. Tu máte v současné době nouzového stavu - tam ale byly zájezdy ze strany cestovních kanceláří zrušeny a klientům, pokud se nedomluví jinak se úhrady vrací.

1 0
možnosti
PL

Jsou vydávány přenosné vouchery nebo na jméno?

Jinak vouchery jsou pojištěny proti úpadku, ovšem bude jich vydáno až 100x více než je pojišťovna v případě hromadných krachů schopna pokrýt, pak se do toho musí vložit stát, protože jde o miliardy nebo říci lidem, že své desetitisíce zaplacené za zálohy na zájezdy už nikdy neuvidí...

0 0
možnosti
LS

vouchery nejsou přenosné a jsou vystavené na jméno objednavatele. Co se týká pojištění, tak cestovka musí být (zjednodušeně) ze zákona pojištěna na sumu pokrývající výši přijatých záloh - proto jsou vouchery pojištěné pro případ úpadku CK.

1 0
možnosti
Foto

Kdo mohl, měl zájezd stornovat co nejdříve. Ti, kteří čekají až do odjezdu, snadno zjistí, že jim CK zájezd pro navýšení nákladů zdražila o 10% - to má v mikrořádcích smluvních podmínek každá. Takže se těšte, o peníze přijdete tak jako tak. A v destinacích na vás čekají jen samá další překvapení! Bez nároku na reklamaci...

Gratuluji těm, kteří jsou už zvyklí jezdit odpočívat na své chaty a chalupy, s bazénem, steaky a pivem ze 7. schodu. Cítíte to ticho a klid???:-)

0 7
možnosti
JM

J96a93n 68M14a65r54e38k

6. 4. 2020 9:29

Takových chytráku zase letos budou plné chalupy. Jenom tuším, že tam moc ticho a klid nebude.

1 0
možnosti
LR

No celé to je o přístupu a jestli mohu mluvit za svou cestovní agenturu, tak aktivně klienty kontaktujeme a nabízíme buď přesun termínu, nebo storno s vrácením celé zálohy. S našimi zahraničními partnery máme výborné vztahy, věříme si. Jak se říká... jsme v tom společně. Nakonec konkurence je veliká a klient má vždy na výběr....

3 0
možnosti
Foto

Za kterou CK mluvíte?

1 0
možnosti

P88a80v66e10l 74Š30i53k35a

6. 4. 2020 8:37

Ale stále jsem se nedozvěděl, jestli raději doplatit zájezd a doufat ve vrácení peněz, nebo přesunutí na příští rok.Nebo nedoplácet a smířit se se ztrátou peněz.

1 0
možnosti
Foto

Doporučuji nedoplácet a podstoupit minimální storno. Kdyby se zájezd uskutečnil, stejně ho CK zdraží o 10% a v destinacích vaše představy také naplněny nebudou - a to už nevyreklamujete nic.

0 3
možnosti