- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
25 000 za zájezd do Bulharska? Proboha za tu cenu mám týden v Karibiku se vším
A co letecké společnosti? RyanAir do Maroka neletěl, let zrušil, peníze "slíbil" poslat, ale už 3 týdny ticho po pěšině. Máme strach, že dřív, než něco pošle, vyhlásí úpadek.
Vláda zasáhla :
České cestovní kanceláře budou moci odložit vrácení peněz za zrušené zájezdy kvůli koronaviru s odjezdem do 31. srpna. Budou vydávat poukazy.
Lidé by se měli se svými penězi vloženými do CK rozloučit a nedělat problémy, lidé z CK jsou taky jeN lidé a potřebuji z něčeho žít.
A já bych navrhoval. Lidé potřebují taky ušetřit a z něčeho žít, tak proč jim ty cestovky nedají zájezdy zadarmo? To je bohužel riziko podnikání, že ne pokaždé všechno vyjde, není ta situace každý rok a snad zase tak brzy ani nebude, tak nevím, proč jim nechávat peníze.
„Využití voucherů je doporučeno, protože vouchery podléhají pojistnému krytí cestovní kanceláře. V případě vrácení peněz a možného úpadku kanceláře to tak ale není,“ upozorňuje mluvčí agentury Invia Andrea Řezníčková.
Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit tento výrok? Nějak se v tom ztrácím. Jsou zde diskutující z řad CK, ti by mohli vědět... Děkuji předem
nejsem z CK, ale chápu to tak, že pokud budete požadovat vrácení peněz a než to CK stihne, tak zkrachuje, nedostanete nic... ale třeba to chápu špatně (a pak je ještě otázkou, jak to myslel autor textu)
Občanský zákoník obsahuje paragraf o tom, že:
Zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nadtaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody. Konec citace.
a v tom je ten problém - jak dokážete situaci do budoucna (i několik měsíců). Pocit/strach totiž nemá argumentační schopnost. Tu máte v současné době nouzového stavu - tam ale byly zájezdy ze strany cestovních kanceláří zrušeny a klientům, pokud se nedomluví jinak se úhrady vrací.
Jsou vydávány přenosné vouchery nebo na jméno?
Jinak vouchery jsou pojištěny proti úpadku, ovšem bude jich vydáno až 100x více než je pojišťovna v případě hromadných krachů schopna pokrýt, pak se do toho musí vložit stát, protože jde o miliardy nebo říci lidem, že své desetitisíce zaplacené za zálohy na zájezdy už nikdy neuvidí...
vouchery nejsou přenosné a jsou vystavené na jméno objednavatele. Co se týká pojištění, tak cestovka musí být (zjednodušeně) ze zákona pojištěna na sumu pokrývající výši přijatých záloh - proto jsou vouchery pojištěné pro případ úpadku CK.
Kdo mohl, měl zájezd stornovat co nejdříve. Ti, kteří čekají až do odjezdu, snadno zjistí, že jim CK zájezd pro navýšení nákladů zdražila o 10% - to má v mikrořádcích smluvních podmínek každá. Takže se těšte, o peníze přijdete tak jako tak. A v destinacích na vás čekají jen samá další překvapení! Bez nároku na reklamaci...
Gratuluji těm, kteří jsou už zvyklí jezdit odpočívat na své chaty a chalupy, s bazénem, steaky a pivem ze 7. schodu. Cítíte to ticho a klid???
Takových chytráku zase letos budou plné chalupy. Jenom tuším, že tam moc ticho a klid nebude.
No celé to je o přístupu a jestli mohu mluvit za svou cestovní agenturu, tak aktivně klienty kontaktujeme a nabízíme buď přesun termínu, nebo storno s vrácením celé zálohy. S našimi zahraničními partnery máme výborné vztahy, věříme si. Jak se říká... jsme v tom společně. Nakonec konkurence je veliká a klient má vždy na výběr....
Ale stále jsem se nedozvěděl, jestli raději doplatit zájezd a doufat ve vrácení peněz, nebo přesunutí na příští rok.Nebo nedoplácet a smířit se se ztrátou peněz.
Doporučuji nedoplácet a podstoupit minimální storno. Kdyby se zájezd uskutečnil, stejně ho CK zdraží o 10% a v destinacích vaše představy také naplněny nebudou - a to už nevyreklamujete nic.