„Končím na vlastní žádost. Měl jsem příležitost být u toho, když Česká republika dva roky po sobě dosáhla na silnicích nejnižšího počtu usmrcených. Možná ale nastal čas vydat se někam dál a posunout bezpečnost silnic i z jiného hlediska než z lidského faktoru,“ potvrdil iDNES.cz svůj odchod Farář.
Na ministerstvu dopravy prý nezůstává a ač má prý několik nabídek, ještě si musí rozmyslet, kam se bude jeho kariéra dál ubírat. Odmítl také, že by za jeho rezignací stály neshody s vedením ministerstva.
Na ministerstvo naopak zamíří Petr Vomáčka, který několik let působil jako mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK). Koncem roku 2017 tam však skončil a začal pracovat jako šéf dopravních zpravodajů v Rádiu Impuls. Teď se však zdá, že je jeho krátká novinářská epizoda u konce.
Mluví se o tom, že by se měl stát poradcem ministra Dana Ťoka (ANO) v otázce bezpečnosti dopravy. „Je to možné, zatím se k tomu ale oficiálně vyjadřovat nebudu,“ uvedl ke svému angažmá Vomáčka.
Ministerstvo bylo ohledně jeho působení sdílnější. „Bude radit v oblasti bezpečnosti silničního provozu a úzce spolupracovat se samostatným oddělením BESIP,“ řekl mluvčí ministerstva Jakub Stadler. Podle informací iDNES.cz by se měl Vomáčka pokusit zlepšit „věhlas“ tohoto oddělení.
O šéfovi BESIP rozhodne výběrové řízení
Je také možné, že se s Vomáčkou počítá i na uvolněný post šéfa BESIP. To však Vomáčka ani Farář nechtěli komentovat.
Ostatně na nového šéfa oddělení musí ministerstvo podle zákona vypsat výběrové řízení. Než z něj vzejde vítěz, povede BESIP dočasně mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
BESIP je samostatné oddělení ministerstva dopravy, jeho hlavní činností je koordinace bezpečnosti silničního provozu v Česku. Zaměřuje se na bezpečnostní a preventivní kampaně zaměřené na všechny účastníky silničního provozu. Je rovněž garantem plnění Národní strategie bezpečnosti silničního provozu pro období 2011 až 2020, která si stanovila snížení počtu usmrcených a těžce zraněných v dopravě.