Diskuze
Dva cizinci zranění při obří nehodě na D1 bojují o život
Děkujeme za pochopení.
jirji
D1
v den hromadné havárie jsem se vracel os. automobilem z Říma do Brna (cca.1250 km). do itálie jsem jel cestou z Brna do Turína (1200 km), z Turína do Říma (750 km). a je pravda, že jsem se cítil bezpečněji celou tuto cestu, než druhý den kdy jsem absolvoval cestu Brno-Praha-Brno (když už bylo vše po hromad.nehodě čisté). Přiznávám, že nedodržuji 130km/h, ani zde ani v Rakousku, či Itálii, a nemyslím, že bych tím ohrožoval ostatní, či si léčil nějaké komplexy (jak už zaznělo u diskusí spojených s hromad.havárií).Jde opravdu o kvalitu cest,která je nesrovnatelná (počet pruhů,kvalita povrchu atd.) a také o hování řidičů na silnicích. bohužel případy kdy především kamion či autobus vjíždí do levého pruhu těsně před stoupáním a rozšířením ze dvou do tří pruhů (to jsem zažil jen u nás),naprosté nepoužívání zpětných zrcátek (třeba v itálii v noci os.auta jedoucí rychle v levém pruhu problikávají preventivně jako upozornění na svou přítomnost pomalejší kamiony -
jirji
pokračování
což by si u nás řidiči velkých aut vysvětlili jako provokaci a schválně by vjeli do levého pruhu) a podobně nepochopitelné riskantní situace jde vidět především v panoptiku na riziko řízení na D1.prostě D1 je nebezpečná sama o sobě a pohybuje se na ní spousta řidičů kteří jsou jen svátečními uživateli motorových vozítek,nepoužívají zpětná zrcátka (ani když mění jízdní pruhy),nedokáží předvídat,často nejspíš z důvodu závisti,či vlastní omezenosti se snaží blokovat rychlejší (příp.dražší a luxusnější automobily).není to ani o rychlosti, jako spíš o blbosti.
danax
když už mají na každé mezi mýta
tak proč k nim nepřidělají tabule???
danax
už letos?????
to je rychlost........... vskutku výkonný personál úřadů
ix.
Kamery a radary na mýtné brány.....
...a řidiče odchytávat na každém exitu....bude po obdobných nehodách.
Mad_fido
Déjednička III
To nepomáhá jen samotným řidičům, ale i lepšímu a plynulejšímu provozu. Podle mého má i policie méně práce s přeplněnými místy nehody, nervozními řidiči, kteří stojí dlouhou dobu na jednom místě a i jiné složky ( rychlá záchranná služba, hasiči, odtahové služby ) mají lepší přístup k místu nehody, protože řidiči se průběžně informují o pozici techto složek.
Nevím, kolik nakonec pojišťovny vyplatí na škodách způsobených touto hromadnou havárií, ale určitě to budou milióny. Milióny, které by mohly být investovány určitě lépe než opravou nebo výměnou pomačkaných plechů. Třeba do informačních tabulí. Evidentně Ministerstvo dopravy na ně peníze nemá a tato nepříjemná údálost určitě nebyla poslední.
zraněným brzké uzdravení, co nejrychlejší návrat k rodinám těm co museli využít služby našeho komerčního zdravotního systému a všem Veselé Velikonoce.
Mad_fido
Déjednička II
Čtyři informační tabule na D1 opravdu moc nenapoví, ale každé vozidlo s dálníční známkou má zajisté i autorádio, které se určitě vyplatí poslouchat a místo hromadné havárie elegantně objet. Znovu se vrátím do Polska, kde informovanost řidičů je úplně jiná. Obchodní zástupci a řidiči kamiónů se navájem informují o provozu v daném směru, počasí, stavu vozovky, haváriích, kolonách, zácpách a jak je možné se vyhnout těmto nečekaným komplikacím, pomocí CB rádií.
Nebudu skrývat, že nejčastěji jsou avizována místa, kde Policie provádí měření rychlosti a jiné jimi oblíbené činnosti. Vidina úspory finančních prostředků vynaložených na pokutách vedla i mne k nákupu CB radia. Postupně ale odhaluji i další výhody, tj. mám aktuální informace co se děje cca 10 km přede mnou, v případě událostí, které se staly dříve ( třeba hromadné havárie ) tak o nich vím prakticky několik desítek kilometrů předem.
u.boat
Re: Déjednička II
Mrzí mne jen že ještě někoho nenapadlo zavést "rádio D1" s pokrytím nejblžšího okolí dálnice, které by vysílalo aktuální dopravní zpravodajství a v akutních případech kvůli němu i přerušilo program. Běžné stanice minimálně dohrají písničku - za tu dobi už může být pozdě. A solidní prijímač s RDS na něj přepne při signálu "dopravní info" i pokud zrovna posloucháte cédo. V zahraničí podobné projekty fungují...
Mad_fido
Hromadná déjednička I.
Hromadná havárie na D1 byla, dle mého názoru, hlavně zaviněna " rychlíky na letních ". To jsou převážně obchodní zástupci a jim podobní řidiči, kteří mají " nalítáno " kolem 40-50.000 km ročně, převážne po D1. Jejich vozítka na letních pneumatikách, řítící se rychlostí 130 km/hod a více se stávají časovanou bombou na kolech.
Strávím za volantem ročně 100.000 km a to převážně v Polsku. Kvalita polských cest, hustota provozu a stáří většiny polských vozidel, mě zpočátku deprimovala. Průměrná rychlost na polské cestě je kolem 60 km/hod. Řidiči referentských vozítek jsou s touto skutečností smířeni a proto se nikam neženou, je to stejně úplně zbytečné, protože 10 kamionů jedoucí v koloně za sebou je docela běžný jev. Od jara do podzimu se tato skutečnost ještě zhoršuje o zemědělskou techniku jedoucí po komunikaci rychlostí daleko nižší. Víkendoví řidiči se smířili i s nižší průměrnou rychlostí a snaží se na cestě spíš "nepřekážet" tím, že jezdí mimo čas dopravních špičky.
vlaji
Re: Hromadná déjednička I.
Chlape! Obchodní zástupce rozhodně letní gumy nemá! Normální firma je přezouvá později! Proč už teď?
vlaji
Pánové....
Jel někdo z vás někdy po D1 přes Vysočinu, když sněží, vichr a do toho v pravém pruhu kamion? Žádná rychlost není přiměřená. Prostě jedu 80 (60?) podle něj, všechnu břečku (krom toho sněhu) mi hází na sklo, stěrače to nestíhají. A když uhne plynule do lesa tak jedu stále vedle něho! A bude-li přede mnou bouračka tak ji prostě nemám šanci vidět! To jsou všechno kecy od stolu. Někdy si to zkuste na vlastní kůži!
u.boat
Re: Pánové....
Jo je to hnus, chce to držet velké odstupy. Ale zdrží to míň než tam stát 8hodin u nabořenýho střepu. Znám spíš situaci kdy jsne jeli v pravým 60kou v břečce, a levým - komplet zasněženým nás bral maďar v kamionu (možná na letních slizkách) 90kph doslova jako by se nechumelilo.
vlvr
Nehoda na D1 a následná oprava svodidel
Překvapují mě v článku slova paní Vápeníkové z Řed. silnic a dalnic o opravě svodidel, kdy v textu říká: " že oprava se protáhne z důvodu výběrového řízení na dodavatele opravy ". Myslím si, že tento postup z bezpečnost. hlediska není správný. Co když se ve stejném místě stane další nehoda do doby opravy a z důvodu chybějících svodidel budou následky mnohem horší ? To ty svodidla po takové mimoř. události nemohou hned opravovat zaměstnanci správy daného úseku vozovky Řed. silnic a dálnic např. v mimořádném režimu jako při živelních pohromách? Sám jsem byl před několika lety svědkem větší nehody na dálnici v Rakousku, při které byly také silně poškozeny svodidla. Po odklizení poškoz. vozidel, označení vozovky výstraž. kuželi a následného rozjetí stojící kolony již na její konec dorazila údržba dálnice s novými svodidly, sloupky do země a hlavně s vozidlem, které tyto rovnou zapouštělo do země tak, aby parta montérů k nim mohla hned montovat nové díly. Nešlo by to u nás také tak ?
u.boat
Re: Nehoda na D1 a následná oprava svodidel
pak se nějakej neúspěšnej odvolá a budem rádi pokud tam budou nějaká svodidla v září. To nemaj již dávno vytendrovanou firmu na opravy a údržbu?! Jestlipak se vypisuje výb. řízení na odtahovku pokaždé když je nutné odtáhnout hříšníka, co stojí tam kde nemá?
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár
Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...
Tlaková níže přinese mírné ochlazení. O víkendu bude oblačno, přijdou i bouřky
Přímý přenos Silný vítr a nebezpečí vzniku požáru na vybraných místech v Česku hrozí ještě ve čtvrtek, výstrahy...
USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku
Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...
Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí
Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...